Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efterlyser tillägg "Paste as plain text" till Firefox


Mikael63

Rekommendera Poster

I webbläsaren Vivaldi, som jag tvingats överge pga. minnesbrist, fanns möjligheten att klistra in oformaterad text. Visade sig vara bra många gånger, inte minst här på eforum.

 

Nu med webbläsaren Pale Moon (Firefox...) hittar jag inte motsvarande och inget motsvarande tillägg sådär enkelt.

"Copy as plain text" finns och fungerar bara man kommer ihåg det också. Glömmer man det, och det inklistrade inte ser bra ut, får man åter leta reda på det man tänkt kopiera och då välja "copy as..." och sedan tillbaks för att klistra in.

 

Omvänt, med "Paste as..." kunde man bara "undo,a" inklistringen och välja alternativet med oformaterat.

 

Någon som känner igen funktionen i något annat "multi-tillägg"?

 

Tillägg: Via högerklicksmenyn alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I webbläsaren Vivaldi, som jag tvingats överge pga. minnesbrist, fanns möjligheten att klistra in oformaterad text. Visade sig vara bra många gånger, inte minst här på eforum.

I Eforum kan man alltid klicka på Källa-knappen och sen rensa bort formateringskoden manuellt, men många gånger försvinner formateringen om man ställer cursorn just efter ordet innan det man klistrat in och sen trycker man på Delete-tangenten för då kommer formateringsinformationen att raderas. Länkar däremot försvinner inte på det sättet utan då får man använda knappen Radera länk.

 

Om man klistrar in i Källa-läge så har jag för mig att det brukar bli inklistring utan formatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inget här

https://addons.palemoon.org/extensions/

men du kan ju titta litet mer noggrant än vad jag har gjort

 

Var det det här du tänkte på i Firefox?

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/copy-as-plain-text/

https://addons.mozilla.org/eN-US/firefox/addon/text-multicopy/

Ja, tillägget "copy as plain text" har jag koll på.

Tillägget för multicopy ska kollas. "Paste as plain text" framgår inte i klartext, tycker jag, bland "Features".

 

I Eforum kan man alltid klicka på Källa-knappen och sen rensa bort formateringskoden manuellt, men många gånger försvinner formateringen om man ställer cursorn just efter ordet innan det man klistrat in och sen trycker man på Delete-tangenten för då kommer formateringsinformationen att raderas. Länkar däremot försvinner inte på det sättet utan då får man använda knappen Radera länk.

 

Om man klistrar in i Källa-läge så har jag för mig att det brukar bli inklistring utan formatering.

 

Ja, användningsbehovet av "Källa" minskade med Vivaldi.

 

Ctrl-Shift-V klistrar in oformaterat och normalt föredrar jag tangentbordskombinationer men vissa "manövrar" har liksom satt sig. Så även detta "högerklick-klistra in oformaterat".

 

post-52940-0-61129000-1504589890_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägget för multicopy ska kollas. "Paste as plain text" framgår inte i klartext, tycker jag, bland "Features".

 

Nix..

This add-on is not compatible with your version of Firefox.

 

 

Får lära mig komma ihåg tangentbordskommandot då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...