Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Doogee X5 - Aviseringsinställningar


janfbromma

Rekommendera Poster

(Ibland står det Chattinställningar.)

En ett val är "Ljud av".

När jag klickar på detta får jag upp nästa skärmbild som ser som bif. bild.

Jag förstår inte vad valen betyder?

 

Tacksam för hjälp och gärna en länk till någon brux som beskriver övriga funktioner!

 

janf

post-60382-0-50231800-1504519681_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det betyder att du stänger av ljudet i ett visst antal timmar. Och efter tiden gått ut så slår ljudet igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det betyder att du stänger av ljudet i ett visst antal timmar. Och efter tiden gått ut så slår ljudet igång igen.

Tack Stormuffin för ditt svar!

Men rubriken på denna skärmbild är ju Ljud av och default är ju att det står en grön prick vid Av.

Om man tolkar det bokstavligt så år ljudet aldrig påslaget - och det verkar ju vettlöst.

Jag förstår inte detta :thumbsdown:

Hälsningar,

janf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får pröva med att välja en timme och se om ljudet kommer tillbaks efter en timme.

 

Det är ju inte så lätt att skriva otvetydiga texter när man har minimalt med utrymme på sig, i det här fallet man kanske ska tänka "Ljudet kommer att vara av i en timme" när man klickar framför 1 timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får pröva med att välja en timme och se om ljudet kommer tillbaks efter en timme.

 

Det är ju inte så lätt att skriva otvetydiga texter när man har minimalt med utrymme på sig, i det här fallet man kanske ska tänka "Ljudet kommer att vara av i en timme" när man klickar framför 1 timme.

Tack Cecilia för ditt svar!

 

Jag förstår ändå inte: Default enligt min dump är ju Ljud Av. (Och jag har inte hittat någon möjlighet att ändra till Ljud På.)

Trots det så får jag ljudsignaler både vid inkommande mejl och SMS!

 

Det verkar alltså som om skärmbilden avser något annat ljud. Vilket i så fall?

 

Undrar,

janf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att det står Chattinställningar i bakgrunden av din bild och i så fall gäller väl ljudinställningen bara ljud i chatten, vilket väl är något annat än mejl och SMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...