Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fall Creators Update kommer 17 oktober


Cecilia

Rekommendera Poster

Nu har Microsoft gått ut med att Fall Creators Update, dvs höstens stora uppdatering av Windows 10, kommer att släppas 17 oktober, men som vanligt kommer den att dyka upp i Windows Update utspritt under några månader.

 

En genomgång av de stora nyheterna finns på sidan https://blogs.windows.com/windowsexperience/2017/09/01/create-and-play-this-holiday-with-the-windows-10-fall-creators-update-coming-oct-17/

  • Windows Inking
  • Foto-appen
  • OneDrive On-Demand
  • Game Mode
  • Säkerhet
  • Hjälpmedel
  • Mixed Reality
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på att jag fick creators update för cirka en månad sedan lär väl denna dyka upp min dator till påsk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur stor den uppgraderingen kommer att bli till Win 10 Pro 1703? Lär väl ta en evighet att få ner via en 2 Mbps ADSL-anslutning.   :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ces

kan man ladda ner ISO:n tidigare nånstans, eller är det 17/9 som gäller ??

17/10 är det.

 

Den ISO:n är ju inte gjord än, utan det krävs väl ett antal byggen till, men du får ju nästan den Fall Creators Update om du går med i Insiders och installerar Insiders Preview.

https://eforum.idg.se/topic/349712-windows-insider-preview/page-7?do=findComment&comment=1690860

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17/10 är det.

 

Den ISO:n är ju inte gjord än, utan det krävs väl ett antal byggen till, men du får ju nästan den Fall Creators Update om du går med i Insiders och installerar Insiders Preview.

https://eforum.idg.se/topic/349712-windows-insider-preview/page-7?do=findComment&comment=1690860

Hej

Tack för svaret, jo jag är med "Insiders" men jag tänkte på de andra datorerna, har för mej att i våras släpptes ISO:n tidigare, så man slapp uppdatera genom Windows update, men jag kanske drömde bara....(:-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i så fall var det nog bara några enstaka dagar, inte en hel månad.

OK

I´ll wait and see...thanks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har Fall Creators Update släppts och ska gå att ladda ner från https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 för den som inte vill vänta på att få den via Windows Update.

 

PC för Alla skriver om och visar Fluent Design: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.690734/microsoft-visar-upp-ny-design-for-windows-10

och troligen kommer det väl mer artiklar om nyheterna under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, tänk, förra uppdateringen fick jag sent sent. Nu vill Windows starta om med "många nya funktioner" eller vad det nu stod..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, tänk, förra uppdateringen fick jag sent sent. Nu vill Windows starta om med "många nya funktioner" eller vad det nu stod..

Kul att du slapp vänta så länge denna gång, Monshi! Göra något media behövdes inte. Jag antar att du gjorde som jag, dvs gick in på Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows Update: Sök efter uppdateringar och så trillade uppdateringarna ner. Det enda som tog lång tid för mig var nedladdningen av en del av uppdateringarna. Jag antar att det berodde på att det var så många som laddade ner dem samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag fick också förra stora uppgraderingen sent, i själva verket var jag tvungen att hämta den själv efter att tiden för automatiska uppgraderingar gått ut.

Inga problem alls, jag har heller aldrig haft nån brådska med att få dessa stora uppgraderingar installerade, fullt med buggar och annat.

En uppgradering är stor skillnad mot vanliga Windows Uppdateringen - viken man naturligtvis skall se se till att man regelbundet har.

 

Jag har inga planer på att ladda hem 'Fall Creators Update' i förtid denna gången heller - en uppdatering där Microsoft tydligt borde benämna Uppgradering och inte Uppdatering. ;)

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, kommer också vänta, alltså får Windows update leta själv, och plocka fram för alla maskiner när det är dags, jodå kan dröja flera månader...

Bättre vänta och få något som är funktionellt bra/genomtestad, än att få något som kanske kräver någon/några extra uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lät windows update leta fram den (fast det stod att datorn var uppdaterad) och körde uppdateringen. Efter två försök då datorn stängdes av, av sig själv mitt under uppdateringen gav jag upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Någon som har fått blåskärm efter denna fall creators Update..??? Fick en men det var cmdhlp.sys som orsaked detta, sedan gick jag tillbaka till den föregående versionen av denna uppdatering då slapp jag blåskärmen..

 

Löste sig av en avinstallation av Comodo och inlägg av Thirteen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdateringen av 1709 fall creators, så var man tvungen att slå på säkerhetsuppdateringen igen den var inaktiverad, sedan så öppnades notepad fönster av desktop ini vid varje uppstart  löstes med att inaktivera denna i uppstart (finns andra lösningar ute på web) Sedan så kan det hända att du som administratör blir nekad av dig själv att ta bort filer med adminrättigheter som du nu redan har :blink: .

 

Uppdateringen i sig känns lite torftig lite för snabb ut innan Microsoft testat den fullt ut. Hoppas att Microsoft kommer med en KB fil snart o rättar till alla buggar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia unpinned this ämne

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...