Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
heidi@heidesign.se

Power Point Diagram länkningar till tabeller i Excel

Rekommendera Poster

Jag jobbar i Powerpoint i en presentation där det ingår diagram. Jag börjar med att välja ett stapeldiagram och kommer då genast till excel där jag kan fylla i de värden som gäller. Sedan är det tre diagram till som ska med. När jag gör likadant när jag skapar dem så hamnar diagramdata i varsin excelfil. När jag försöker att flytta ihop alla tabellunderlagen till en och samma excelfil och samma blad blir det ändå så när jag klickar på diagrammet i powerpoint att jag kommer till den ursprungliga tabellen som ligger i en egen excelfil. Hur gör jag för att det ska finnas en länkning mellan diagrammet i powerpoint och de tabeller i Excel som jag lagt ihop på ett och samma blad? Min uppdragsgivare vill endast ha ett ark där han kan gå in och justera sina siffror och vill sedan att ändringen blir gjord med automatik i Powerpoint-diagrammet. Jag har Office 10.

Mycket tacksam för svar

Heidi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×