Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Power Point Diagram länkningar till tabeller i Excel


heidi@heidesign.se

Rekommendera Poster

heidi@heidesign.se

Jag jobbar i Powerpoint i en presentation där det ingår diagram. Jag börjar med att välja ett stapeldiagram och kommer då genast till excel där jag kan fylla i de värden som gäller. Sedan är det tre diagram till som ska med. När jag gör likadant när jag skapar dem så hamnar diagramdata i varsin excelfil. När jag försöker att flytta ihop alla tabellunderlagen till en och samma excelfil och samma blad blir det ändå så när jag klickar på diagrammet i powerpoint att jag kommer till den ursprungliga tabellen som ligger i en egen excelfil. Hur gör jag för att det ska finnas en länkning mellan diagrammet i powerpoint och de tabeller i Excel som jag lagt ihop på ett och samma blad? Min uppdragsgivare vill endast ha ett ark där han kan gå in och justera sina siffror och vill sedan att ändringen blir gjord med automatik i Powerpoint-diagrammet. Jag har Office 10.

Mycket tacksam för svar

Heidi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...