Just nu i M3-nätverket
Jump to content
heidi@heidesign.se

Power Point Diagram länkningar till tabeller i Excel

Recommended Posts

Jag jobbar i Powerpoint i en presentation där det ingår diagram. Jag börjar med att välja ett stapeldiagram och kommer då genast till excel där jag kan fylla i de värden som gäller. Sedan är det tre diagram till som ska med. När jag gör likadant när jag skapar dem så hamnar diagramdata i varsin excelfil. När jag försöker att flytta ihop alla tabellunderlagen till en och samma excelfil och samma blad blir det ändå så när jag klickar på diagrammet i powerpoint att jag kommer till den ursprungliga tabellen som ligger i en egen excelfil. Hur gör jag för att det ska finnas en länkning mellan diagrammet i powerpoint och de tabeller i Excel som jag lagt ihop på ett och samma blad? Min uppdragsgivare vill endast ha ett ark där han kan gå in och justera sina siffror och vill sedan att ändringen blir gjord med automatik i Powerpoint-diagrammet. Jag har Office 10.

Mycket tacksam för svar

Heidi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×