Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering


Torparen

Rekommendera Poster

Det kan stå på svenska i Utforskaren: C:\Users (eller Användare)\Delat\Delade dokument

 

Det finns andra program för säkerhetskopiering som kan vara lättare att få att fungera än det inbyggda i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är medveten om språket, men filen finns inte.

 

Kan du lämna förslag på annat program?  Nu är det så att det som är viktigt för mig är ett par tusen foto samt fotoprogrammen samt ett antal brev skrivna i Libroff.

 

När jag tänker efter så behöver jag inte säkkopiera foton dessa laddas in på C-disken och en extern disk. Så kvar blir breven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du då ta bort den mappen från listan över mappar som ska säkerhetskopieras?

 

Om det bara är några enstaka mappar man vill säkerhetskopiera kan man ju göra det manuellt med Utforskaren genom att kopiera en mapp och klistra in den på disken för säkerhetskopior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har succesivt plockat bort mapparna tills jag hade en kvar, felet kvar.  Jag kanske kan göra så att de filer jag vill spara styr jag till en mapp och kopierar manuellt.  Du skall ha ett stort tack för ditt enorma tålamod.

 

Lennart

 

PS kom på att ena externa HD är större än C så jag kopierar över hela C en gång i veckan då kop är klar tar jag bort den tidigare.  Tänker jag rätt? DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spara allt viktigt i en mapp kanske inte fungerar så bra men man kan ju ha flera undermappar för olika saker samlade i en huvudmapp och så kopierar man huvudmappen.

 

Du skrev i inlägg 27 om att du ville säkerhetskopiera fotoprogrammet, men det går sällan särskilt bra att bara kopiera de filer som ett program består av eftersom man då inte får med nödvändig information som finns i registret. Däremot kan man ju spara installationsprogrammet så att man kan installera programmet på nytt.

 

Om du kopierar hela C: tror jag du får problem, tror att vissa Windows-filer är låsta så att du får felmeddelande och kopieringen avbryts. Däremot finns det säkerhetskopieringsprogram som kan hantera det.

 

Det program som jag använder för säkerhetskopiering är inte så lättanvänt men det finns andra t ex Macrium Reflect Free, EaseUS ToDo BackUp Free och Paragon Backup & Recovery Free.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag försökte kop hela disken gick inte bra. Nu gör jag så att jag kop fotoprogrammen  inst. programmen och några köpta program till sen får det vara bra. Nu kanske vi kan lägga frågan i arkivet? På skrivbordet har alla ikonerna en grön bock förstår betydelsen. Men kan jag ta bort dem?

 

Lennart ha det bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På skrivbordet har alla ikonerna en grön bock förstår betydelsen. Men kan jag ta bort dem?

Det är bra att du förstår det men tyvärr gör inte jag det. Kan du bifoga en bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår från att bockarna markerar att berört är kopierat.

 

När det gäller säkkop av fotoprogrammen hur kan man se vila filer som är instfilerna jag fattade dig så att det räckte att kopiera dessa .

post-73922-0-26723400-1504108337.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopierade med Utforskaren får man inga sådana bockar i alla fall. Jag har bara sett den typen av gröna bockar på filer som varit synkroniserade med Dropbox (eller om det möjligen var någon annan synkroniseringstjänst). Har du Dropbox?

 

Installationsfilen för ett program är den fil som man laddar ner när man ska installera ett program. Tyvärr vet jag inte hur du installerade dina fotoprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...