Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering


Torparen

Rekommendera Poster

Då jag försöker göra en säkerhetskopia får jag beskedet enl bif fil

 

Lennart

post-73922-0-76624500-1503644383_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så har du anslutit en hårddisk för att uppdatera filhistoriken och då fått meddelandet. Fhmanagew.exe vittnar om det.

Är det riktigt?

 

För ett par veckor sedan efter uppdatering till senaste windows 10 versionen råkade jag ut för något liknande.Externa hårddisken kändes inte igen av filhistoriken!

 

Jag inaktiverade filhistoriken , formaterade externa disken och började om. Sen har det fungerat. Kanske borde jag använda något säkrare.Dessutom nya versioner av Windows som jag tvingas på är jobbiga.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr behärskar jag inte allt på denna sida. Har två gånger försök redigera men när jag är klar är redigeringen borta. Jag försöker skriva: Ta fram felkod 0X800704C7 hur gör jag för att ta fram denna kod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag får fram texten enl bif fil samt texten enl ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du en säkerhetskopia i detalj?

 

Har det fungerat förut någon gång?

 

Är du inloggad med ett administratörskonto eller ett standardkonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske det här du använder för säkerhetskopiering. Programmet använder säkert funktioner som filhistorik också nyttjar

 

post-57552-0-42688700-1503693548_thumb.png.

 

 

Som synes använder jag det inte.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Cecilia bättre kan jag inte beskriva.

 

Bif visar hur jag säkerhetskopierar Då jag klickar på "säkerhetskop nu"  kommer texten enl tidigar bilaga upp.

 

Windows support hänvisar till detta program " paretologic PC Healt advisor"  då jag körde detta program fick jag infon att avbryta eftersom jag har något fel i datorn.

 

Ja kopieringen har funkat tidigare vet inte när problemet uppstod.

 

Ja så är läget

post-73922-0-17719200-1503728947.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Windows support hänvisar till detta program " paretologic PC Healt advisor"  då jag körde detta program fick jag infon att avbryta eftersom jag har något fel i datorn.

Hur fick du kontakt med Windows support?

Jag rekommenderar att du avinstallerar det programmet för program från Paretologic kan inte rekommenderas med tanke på hur det företaget sköter sig, t ex lurar folk att installera betalprogram genom att få dem att tro att det är gratisprogram.

Betyg 1,3 av 5 här: http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/ParetoLogic-PC-Health-Advisor.shtml

 

Längre ner på den bilden du just bifogade borde det stå vilka mappar som ingår i säkerhetskopian. Kan du skrolla ner i fönstret och ta en ny bild av hur det ser ut där?

 

Normalt ska inte Windows-mappen säkerhetskopieras utan bara dina egna privata filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Här kommer enl önskemål. Hur jag fick tips att ladda hem det förfärliga programmet kommer jag inte i håg (åldern)

Kommer nu att ta bort det tack för tipset

 

Lennart

post-73922-0-80205600-1503736429_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du med alla mappar i bilden?

Min tolkning av bilden i trådstarten är att säkerhetskopieringsprogrammet försöker kopiera en fil som ligger under Windows-mappen, men jag kanske tolkar meddelandet fel.

 

Kan du i Utforskaren hitta filen C:\Windows\System32\fhmanagew, dvs den fil som nämns i meddelandet?

Kan du visa dess Egenskaper som finns i dess högerklicksmeny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick med alla mapparna i bilden. Jag hittar inte den fil du nämner försöker på nytt i morgon. Nu stänger jag för i kväll tack och god natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Cecilia jag hittade den filen men den slutar med .exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, precis som i meddelandet alltså.

 

Högerklicka på filen och välj Egenskaper.

Välj fliken Säkerhet.

Kolla vad som har en bock i rutan Behörigheter.

Åtminstone Läsa samt Läsa och köra ska ha en bock i kolumnen Tillåt.

Klicka på nästa rad i rutan Grupp- eller användarnamn.

Kolla rutan Behörigheter på samma sätt.

Upprepa för övriga rader i rutan Grupp- eller användarnamn.

 

Finns det något fall där Läsa eller Läsa och köra saknar en bock i kolumnen Tillåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag klickar på säkerhet får jag upp:

 

" Grupp eller användarnamn" 

 

 "BEHÖRIGHET FÖR ALLA PROGRAMPAKET "  

SAMMA FÖR  ALLA BEGRÄNSADE PROGRAMPAKET"  

HAR DÅ BOCKAR "LÄSA OCH KÖRA,  VISA MAPPINNEHÅL ,  LÄSA.

 

Hoppas att jag lyckats göra rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOMMER KOMPLETTERING:

 

I rutan Grupp-eller användarnamn:  

Alla programpaket 3 bockar

Alla begränsade programpaket 3 bockar

Skapa ägare inga bockar

System inga bockar

Administratör (Lennart) Användare Inga bockar

Användare (Lennart Användare tre bockar

TrustedInstaller en bock "visa mappinnehåll.

 

Var hittar man felkoden oX 80070 4 C7

Första tecknet nolla eller stort O ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du göra några skärmdumpar på det där med behörigheterna för jag har svårt att förstå hur du menar?

 

Felkoden börjar med en nolla.

Jag sökte tidigt i tråden efter information om felkoden 0X800704C7 och det visade sig vara en väldigt allmän felkod som jag inte fick ut någon särskild hjälp av.

 

ERROR_CANCELLED 0x800704C7

A command sent to the device has been aborted due to a cancellation, e.g. by calling one of the Cancel methods in the WPD API.

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dd319335%28v=vs.85%29.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 hoppas jag fattat dig rätt om inte hav tålamod.

Lennart

post-73922-0-95235400-1503891749_thumb.jpg

post-73922-0-86310100-1503891883_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är behörigheterna för mappen C:\Windows\System32. Kan du i stället visa motsvarande flik i Egenskaperna för filen C:\Windows\System32\fhmanagew.exe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Tre bockar är det på alla alternativen utom trustedIhnstaller  för viken enbart bock för visa mappinnehåll.

 

Lennart 

 

Något

stämmer inte. Då jag kollar på min skärm alltså den som jag kop är det tre bockar

 

Läsa och köra, Visa mappinnehåll, och läsa

post-73922-0-73772500-1503925401_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bockar efter "Läsa och köra" och "Läsa" för alla "Grupp- och användarnamn" förutom för TrustedInstaller?

 

Det kan ju inte vara olika inställningar beroende på vilken bildskärm du använder. Det kan inte heller finnas något alternativ "Visa mappinnehåll" när det gäller en fil och inte en mapp.

Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är bockar så som du frågar. Det jag skrev kan du glömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På båda mina W10 datorer, en med fungerande filhistorik och en där filhistoriken ej startats, ser det ut så här för trusted installer

 

post-57552-0-63480500-1503942947_thumb.png

 

 

De övriga i bockat: Läsa och Läsa och köra

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat dig rätt åsyftar du mitt svar 26/8 1033. Då är det så att: C:\Users\Publik  Delade dokument kan jag inte se att den finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...