Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutind problem


Werwolf

Rekommendera Poster

Sitter på ett Asus gtx 560 för en veka sedan så dog alltihop när jag skulle tillt på bilder jag hade laddat ner från kameran.

 

provade att göra en klassiker in i felsäkert läge och ta bort drivrutinerna. Efter det så fick jag watchdog violation errors efter lite sökande och borttagande att allt som har med grafikkortet att göra, och uppdatering av den drivrutinen som skulle skapa problemet.

 

Så funderade den riktiga inloggningen men allt verkar vara VGA som man har när man först i window. Inga problem jag provade att göra em ren installation av drivrutinerna, den började installera dom och skärmen dör så ska den gör när den byter men den startar om windows laddar och när den ska till inloggnings skärmen så startar den om igen.

 

Tillbaka i felsäkert lägen igen drivrutinerna var riktigt installerade återställer till föregående allt startar som det ska. sitter nu med en svart kant runt bilden.

 

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet. Kan det vara hårdvara problem på kortet tack var att den kraschar när drivrutinerna installeras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja så kan det vara, men innan så vilken drivrutin har du installerat?

Vilket operativsystem är det samt 32 eller 64-bit?

Vad är det för dator, stationär eller bärbar?

 

sitter nu med en svart kant runt bilden.

Det tyder på att fel bildskärmsupplösning är vald.

 

Här hämtar du senaste grafikdrivrutin: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Är det en stationär dator med Windows 10 64-bitar är det denna du skall hämta:  http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/123219/en-us

Version: 385.41  WHQL Release Date: 2017.8.24

 

Du högerklickar på installationsfilen och väljer att köra som administratör, installera och starta om datorn.

Normalt skall sedan rätt bildskärmsupplösning ställas in automatiskt, men om detta inte sker så kan du högerklicka på ett tomt område på Windows skrivbord och välja Bildskärmsinställningar: tex. 1920x1080 eller vad du har har för bildskärm.

 

Obs! att det inte är möjligt att få till detta korrekt om installationen av grafikdrivrutinen misslyckas, då kommer endast Windows standard VGA-drivrutin att vara aktiverad och den stöder inte högre bildskärmsupplösningar.

 

Kontrollera efteråt i Enhetshanteraren sedan om det är nVidas grafikdrivrutin eller standard Windows VGA.

 

Testa också att ansluta grafikkabeln från bildskärmen till en annan grafikport på grafikkortet. Jag rekommenderar att du antingen kör med DVI-kabel eller HDMI anslutning och inte VGA-kabel (som är analog), förutsatt att din bildskärm stöder digital bildöverföring.

Se denna tråds inlägg #45 för bilder mellan VGA, DVI och HDMI-kontakter.

 

Återkom med resultaten.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej
 
Det är så att jag har testat med den versionen som var innan kraschen, men även den du länkade till jag har också provar att installera geforce experience och landat ner drivrutinerna därifrån, men samma standard drivrutin som förut "syns på bilden". Min skärm är en VE247H, ja det är en 1920x1080 "kan ej välja upplösningen"
 
Har provat att byta kontakt på grafikkortet men det hjälper inte. Kör men en DVI för kortet har ingen HDMI.
 
problem som jag ser det så verkar det vara så att så fort den ska kopla över ett testa så botar systemet bara om.
 
var du men hjälp att ge.Skarmbild.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet har en mini HDMI port och du ska ha fått med en adapter når du köpte kortet. Prova med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...