Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XML som inte skrivs till fil


kelby

Rekommendera Poster

Hej.

 

Som användare av ett program som heter MEOS vid orienteringstävlingar har ett problem uppstått som jag inte kan förstå.

Som syns på bifogad skärmdump kommer ett felmeddelande när jag skal exportera till fil. När man klickar på EXPORTERA skall man få en XML fil som går att skicka till andra mottagare.

Vet inte om frågan är ett Win10 problem 

post-39379-0-14487800-1503483545_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar också möjligheten att "SPARA SOM" och var filen skall sparas.

Provade utan mellanslag i filnamnet, hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar också möjligheten att "SPARA SOM" och var filen skall sparas.

 

 

Knappen "Bläddra" borde vara det... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, knappen "BLÄDDRA" förutsätter att filen redan finns någonstans.

 

Låter ju idiotiskt i en EXPORT. Vad händer när man trycker på Bläddra? Kommer man till en "filhanterare" där man kan välja sökväg? Vad händer om man efter att valt plats, skriver in ett filnamn? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju idiotiskt i en EXPORT. Vad händer när man trycker på Bläddra? Kommer man till en "filhanterare" där man kan välja sökväg? Vad händer om man efter att valt plats, skriver in ett filnamn? 

 

Kommer till "filhanteraren" men om jag skriver in ett filnamn och exporterar kommer jag bara tillbaka till startsidan och har ingen aning om det har exporterat någon fil någonstans.

 

Har du kollat hur det fungerar med export?

 

http://www.melin.nu/...how.php?id=1020

 

http://www.melin.nu/...show.php?id=518

 
 
Import av personregister har fungerat klockrent, men det verkar svårare med export
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit i kontakt med programmakaren och fått lite förklaring hur det funkar. Man skall först använda bläddra,välja var filen skall hamna tex skrivbordet, döpa filen, klicka på spara. Då kommer du till sidan med export där du klickar på export och filen dyker upp på i det här fallet skrivbordet.

Lätt som en plätt eller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit i kontakt med programmakaren och fått lite förklaring hur det funkar. Man skall först använda bläddra,välja var filen skall hamna tex skrivbordet, döpa filen, klicka på spara. Då kommer du till sidan med export där du klickar på export och filen dyker upp på i det här fallet skrivbordet.

Lätt som en plätt eller....

Nja lätt som en plätt vet jag inte, men glad att höra att du löst det.

Jag markerar ditt eget svar ovan som bästa svar.

Mvh, Flyfisherman, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...