Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyinstallation av Windows 10 - behövs produktnyckeln redan vid installation?


Undercover Brother

Rekommendera Poster

Undercover Brother

Hej

 

Behöver man produktnyckeln redan vid installation av Windows 10 (på en ny dator) eller räcker det om jag skaffar en produktnyckeln innan jag aktiverar Windows?

 

Frågan är inte så dum som den låter. 

Jag kommer inte åt min utskrivna produktnyckel innan början av nästa vecka. Tänkte passa på och installera allt i helgen och sedan aktivera Windows i början av nästa vecka. Tidigare hade man en månad på sig att aktivera Windows men jag har för mig att det har ändrats i senaste versioner av Windows 10, därav min fråga.

 

Jag kan inte testa om det går eftersom datorn inte kommit fram än.

Det roliga är att jag installerat Windows 10 minst ett tiotal gånger men kommer inte ihåg hur det var.

 

/U.B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Behöver man produktnyckeln redan vid installation av Windows 10 (på en ny dator) eller räcker det om jag skaffar en produktnyckeln innan jag aktiverar Windows?

 

Frågan är inte så dum som den låter. 

Jag kommer inte åt min utskrivna produktnyckel innan början av nästa vecka. Tänkte passa på och installera allt i helgen och sedan aktivera Windows i början av nästa vecka. Tidigare hade man en månad på sig att aktivera Windows men jag har för mig att det har ändrats i senaste versioner av Windows 10, därav min fråga.

 

Jag kan inte testa om det går eftersom datorn inte kommit fram än.

Det roliga är att jag installerat Windows 10 minst ett tiotal gånger men kommer inte ihåg hur det var.

 

/U.B.

 

Välkommen till Eforum!

 

Jag har för mig att så länge som du inte har aktiverat Windows 10 så är det bara vissa funktioner som är inaktiverade (om de inte har ändrat något i Anniversary eller Creators Update), dvs det borde gå bra att göra som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...