Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bli av med Razer i menyraden.


iPelle

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har en iMac mid 2011 med trådlöst tangentbord och mus. Jag tyckte dom drog mycket batterier så jag ville testa en Razer-Mus med kabel som funkade så där.

 

Efter ett tag gick jag tillbaks till mina Appleprylar som kändes bättre. För att Razer inte skull irritera i bakgrunden gick jag in i program-mappen och raderade Razer. Jag räknade med att Razerikonen i menyraden skulle försvinna  efter att jag startat om datorn, men det gjorde den inte.

 

Jag loggade in på Razer och mejlade deras support som kom tillbaks med en tydlig instruktion om hur man gör. Jag kände igen alla steg utom 8,9 och10. Jag visste att under Gå hålla nere Alt över huset så bibliotek öppnas, men under Go to folder är det tomt i foldern?

Under 6 Nyckelhanteraren raderade jag certifikatet för Razer Sedan startade jag om datorn, men Razerikonen ligger kvar i menyraden.

 

Hur får jag bort Razerikonen. Se bifogad skärmdump.

 

Tack på förhand.

 

 

 

post-139749-0-99521300-1503401100_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 month later...

Vid det här laget en gammal tråd men finns inget under Systeminställningar?

Typ "Visa alltid ... i menyraden.."

 

Ursäkta sent svar. Jag lyckades avinstallera Razer genom att gå in i TM och  där leta efter mappen Razer  som jag raderade och ikonen försvann från menyraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...