Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Accelerometer


Aja

Rekommendera Poster

Efter senaste uppdateringen av Windows 10 häromdagen dyker det upp en ruta när jag startar datorn (HP ENVY 17 Leap Motion SE NB PC) där det står:

 

"HP Accelerometer fungerar inte på den här versionen av Windows."

 

Någon som vet vad HP Accelerometer har för funktion? Jag har letat på HP:s webbplats men inte hittat någon info om denna "app". Datorn fungerar för övrigt utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är att det är en funktion som känner av att du (ex.) tappar datorn och då ser till att parkera hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. Verkar inte vara ensam om problemet. Olika spektakulära lösningar föreslås men såvitt jag ser har inte HP kommit med någon lösning trots att problemet finns beskrivet sedan flera månader. Jag har dock drabbats först efter senaste uppdateringen av Windows förra veckan. Det framgår inte heller vad denna Accelerator är bra för - om den ens behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. Verkar inte vara ensam om problemet. Olika spektakulära lösningar föreslås men såvitt jag ser har inte HP kommit med någon lösning trots att problemet finns beskrivet sedan flera månader. Jag har dock drabbats först efter senaste uppdateringen av Windows förra veckan. Det framgår inte heller vad denna Accelerator är bra för - om den ens behövs.

 

Se inlägg #2

 

eller från

 

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02876562

 

 

HP 3D Drive Guard The opportunity for operational shock is greatest when the notebook is being moved. If the notebook is accidentally dropped or is abruptly impacted by another object, the HP 3D Drive Guard driver receives notifications from the integrated accelerometer, and protects the hard drive (HDD) by automatically "parking the heads" to reduce the risk of damage. Download the latest HP 3D Drive Guard driver under the Solutions section from the “Download Drivers & Software” website for your product and OS: http://www8.hp.com/us/en/support-drivers.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har snurrat runt på HP:s webbplats och i deras Support Assistent och kört analyser och kontroller och kan inte se att det ska finnas någon uppdatering eller justering att göra. Eftersom datorn verkar fungera som den ska får jag avvakta och se om meddelanderutan försvinner.

 

Tack i alla fall för alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tycks inte finnas nyare driver än 

HP 3D DriveGuard Software (HP ProtectSmart Hard Drive Protection)

blueSpat.gif
6.0.28.1 Rev.A 32.1 MB Jul 29, 2015

 

Sedan återstår väl att se om HP fixar ny driver eller om Microsoft ser till att operativsystemet fungerar med den befintliga drivern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...