Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Systemåterställning"!


Lolan2

Rekommendera Poster

  • Svars 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Det är där du måste gå in.

Länken du lagt in har jag inte tillstånd till att öppna!

​Jag går in, men jag riskera att tappar möjligheten att gå in över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade detta men där vågar jag inte gå in!

 

Nu gick jag in på "Ändra kontotyp" och då kom NEJ bilden upp!

 

​Jag lyckas inte lägga in bilder nu. Vet inte vad jag gör för fel!

 

​Den låg nedanför här. Underligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I inlägg #54 skrev du om din släkting att "han lovade att höra av sig till mig i morgon. Han har ett konto där han kan gå in i min dator hemifrån."

 

Har han inte hört av sig och hjälpt dig än? Han borde ha hjälpt dig att få tillbaka ditt administratörskonto, typ det som vertpre har enligt sin skärmbild: ett lösenordsskyddat microsoftkonto.

 

Det är nämligen så att det endast går att ändra kontotyp när man är inloggad som administratör. Du måste ju ha haft ett administratörskonto tidigare. Vad hände med det? Är det det kontot som blivit Gullvi2 och som släktingen säger att du inte ska röra?

 

Loggar du in med ett lösenord när du startar datorn som standardkontosanvändare?

 

Här står det om hur man loggar in med ett microsoftkonto:

https://support.microsoft.com/en-us/help/17201/windows-10-sign-in-with-a-microsoft-account

 

på svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen var det inte Facebook-problemet. Det var för att datorn var så seg. Jag har märkt att Spotify bromsar och vill komma upp först vid start. Nu när jag startade var det likadant men när jag stängt det  märkte jag skillnaden. I övrigt är inte mina mail åtkomliga!

Läs gärna ditt första inlägg i denna tråd igen: https://eforum.idg.se/topic/354314-system%C3%A5terst%C3%A4llning/?do=findComment&comment=1690011

Det handlar bara om att du undrar varför du får ett felmeddelande när du vill göra en systemåterställning.

 

Det blir lite konstigt när en massa olika problem ska hanteras i en tråd som har rubriken "Systemåterställning"!. Det är en bra regel att låta varje tråd handla om ett problem och att tråden har en rubrik som avspeglar vad den handlar om, dels gör det att just de som kan något om rubrikens problem läser tråden och dels blir det mindre förvirrande för alla som skriver i tråden om den inte hoppar fram och tillbaka mellan olika problem.

 

Jag får därför be dig att skapa nya trådar för ditt e-postproblem och din fråga om ominstallation i inlägg 71.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs gärna ditt första inlägg i denna tråd igen: https://eforum.idg.se/topic/354314-system%C3%A5terst%C3%A4llning/?do=findComment&comment=1690011

Det handlar bara om att du undrar varför du får ett felmeddelande när du vill göra en systemåterställning.

 

Det blir lite konstigt när en massa olika problem ska hanteras i en tråd som har rubriken "Systemåterställning"!. Det är en bra regel att låta varje tråd handla om ett problem och att tråden har en rubrik som avspeglar vad den handlar om, dels gör det att just de som kan något om rubrikens problem läser tråden och dels blir det mindre förvirrande för alla som skriver i tråden om den inte hoppar fram och tillbaka mellan olika problem.

 

Jag får därför be dig att skapa nya trådar för ditt e-postproblem och din fråga om ominstallation i inlägg 71.

 

Cecilia

Moderator

Jag förstår att det är förvirrande för det är det minst sagt för mig.

​Jag hade svårt att hitta rätt i start och svårt att veta var jag skall svara.

​Så får jag tråkningar för mitt sätt att skriva. Jag skriver precis som jag vanligtvis gör. Skriva svenska kan jag men "dator-språket" kan jag inte!

Jag känner att jag inte hör hemma här bland ungdomarna! :thumbsdown: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att det är förvirrande för det är det minst sagt för mig.

​Jag hade svårt att hitta rätt i start och svårt att veta var jag skall svara.

​Så får jag tråkningar för mitt sätt att skriva. Jag skriver precis som jag vanligtvis gör. Skriva svenska kan jag men "dator-språket" kan jag inte!

Jag känner att jag inte hör hemma här bland ungdomarna! :thumbsdown:

 

Vad då för tråkningar? Använda utropstecken har inget med "datorspråk" att göra. Det använder man i svenskan för att förstärka det man skriver och det är inte speciellt sympatiskt när man försöker att hjälpa till. :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick jag in på "Ändra kontotyp" och då kom NEJ bilden upp!

 

​Jag lyckas inte lägga in bilder nu. Vet inte vad jag gör för fel!

 

​Den låg nedanför här. Underligt!

Du skulle tryckt på "Användarkonto" och sen på "Hantera ett annat konto".

 

Då borde dina tre konton komma fram. Den bilden av kontona vill vi ha ett skärmklipp på.

 

Det är väldigt enkelt att göra. Det beskrevs redan i inlägg 65

 

Nu är det bara trams.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle tryckt på "Användarkonto" och sen på "Hantera ett annat konto".

 

Då borde dina tre konton komma fram. Den bilden av kontona vill vi ha ett skärmklipp på.

 

Det är väldigt enkelt att göra. Det beskrevs redan i inlägg 65

 

Nu är det bara trams.

 

LARSAS

Är du säker på att det blir så om man är inloggad på ett Standardkonto och inte ett Administratörskonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag inte hör hemma här bland ungdomarna! :thumbsdown:

Det var väldigt länge sen någon kallade mig för ungdom och det nog så för flera av oss som försöker hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det blir så om man är inloggad på ett Standardkonto och inte ett Administratörskonto?

Det vet jag inte .Jag har experimentellt skapat ett lokalt standardkonto med lösenord , Men det fungerar inte att logga in med, man loggas ut direkt.

 

Skulle jag gissa så blir TS nekad när hon trycker på "Hantera ett annat konto" Men då vet vi det.

 

Att det bara står namnet på användarkontot och inget annat kan kanske bero på att hon är inloggad på ett standardkonto.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något är väldigt fel med din dator. När NEJ rutan kommer upp ska det finnas en rad där ett Administratörs konto ska finnas och en rad där man kan skriva in lösenordet för det kontot samt alternativet JA eller Nej. Det har du tydligen inte.

 

Jag föreslår att du pratar med din släkting och ber den personen att göra om det som blev gjort och göra det rätt den här gången och skapa ett Administratörs konto eller ändra lösenordet för det av dina konton som finns och som är ett Administratörs konto. För ett Administratörs konto måste finnas.

 

Detta går att göra oavsett om kontot är ett Microsoft konto eller Lokalt konto. Jag tror dock att det blir för svårt för dig att göra det själv även om du får hjälp här.

 

PS. Skulle någon kalla mig ungdom, vet jag inte om jag skulle ta det som en komplimang eller om de driver med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...