Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Ruud 38

LÖST spam

Rekommendera Poster

Ruud 38

Vi kommer från Holland och har fortfarande många vänner där. Enklaste kontakt är via e-post. Länge gick det mycket bra, men nu har vi ett problem med en vän. (med alla andra har vi inget problem) Vi använder Mozilla Thunderbird och har e-mejlkonto …….@comhem.se. Vilken provider vännen har ved vi inte men de har e-mejlkonto …...@planet.nl. Planet är en del av KPN. När våra vänner skickar en e-mejl till oss kommer det tillbaka och då står det att det är spam. När vi skickar en e-mejl till våra vänner kommer den inte tillbaka men våra vänner erhåller den inte . Vi frågade Comhem om de har ändrad deras inställningar för spam, men de svarade att de inte kan ändra dessa inställningarna. De skrev också att visa e-post-konton är svartlistade då det förekommer mycket spam mot från dessa konton. Varken våra vän eller vi skickar aldrig spam, så vi vet inte hur vi kan lösa problemet. Kan någon hjälpa oss?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mbgtmari

Prova att skriva in denna väns e-postadress i Adressboken i Thunderbird, om du inte redan har gjort det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marim
Postad (redigerade)

Jag hade ett liknande problem för flera år sen. Hade fått kontakt med en person i amerika. Första mailen funkade som dom skulle, jag fick hennes och hon fick mina. 

Sen efter några mail så märkte jag att hon inte fick mina mail. Kommer inte ihåg om jag fick tillbaka de mail jag skickade eller om jag bara utläste från hennes mail att hon inte fått mina. 

Jag lånade då min pappas mail-adress så jag kom i kontakt med henne.
Hon kontaktade sin mail-leverantör och jag kontaktade min. Men ingen hade nåt bra svar. Enda troliga svaret var att mina mail av nån anledning börjat fastna i nåt spam-filter nånstans.

Enda lösningen var att skaffa mail-adress från en annan leverantör. Så jag skaffade en ny mail-adress på annat håll och den funkade.

Så för mig låter det som enda lösningen är att nån av er skaffar en mail-adress från en annan leverantör. g-mail kan ju vem som helst skaffa utan att ha abonnemang hos google så kanske det kan vara ett alternativ.

Redigerad av marim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ruud 38

Tack för hjälpen. Problemet här löst sig med ett konto .......@live.nl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...