Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook.com tog över konto med Comhem och all mail trafik låstes.


pehrbau

Rekommendera Poster

Av olika skäl blev jag tvungen att flytta lagringsplatsen för mina mail till en annan disk. Efter detta var avsikten att jag som vanligt skulle gå in på min leverantör Comhem sedan flera år. När jag gick in för att göra detta hade Microsoft Ooutlook.com redah placerat sig där och anslutet för att jag borde ha.

Reslultatet blev att nu sedan ett dygn allt är låst det går inte att vare sig sända eller ta emot mail.Det enda som syns är en del från de mappar som finns med sparade mail. För mig är detta en katastrof. Innan detta hände hade jag samma outlook-konto i flera år men parallellt och allt fungerade bra. Nu tyckte man tydligen att det var dags att ta hand om allt. Jag ha en omfattande trafik och att byta från xxxx.xxxxxxxxx@comhem.se till en annan adress innebär en väldigt stor förändring med tanke med alla inloggningar, kommunikation med, myndigheter och företag som ofta noterar att man bara är försvunnen. Detta förstår inte Microsoft som i en kommentar till mina protester under dagen frågade hur jag kunde tala om tusentals detaljer vid byte av en identitet till en annan.

 

Comhem trodde inte sina öron och försöker påverka Microsoft. Jag försökte lägga in ett ämne för diskussion på Microsofts öppna sida då jag fick veta att Microsoft granskar texten innan den släpps. Senare såg jag att den var granskad och stoppad. 

Som läget är nu kan jag inte använda mail. Comhem har som tur är en webbmailfunktion där man kan få se vilka mail som kommer. Där finns väldigt litet plats att spara mail och men jag får i alla veta att det kommit en räkning att betala. Jag har försökt kontakta mina gamla mappar men kommer inte åt något annat än att jag kan se några mappar i Outlook kan se några mappar. 

 

Tyvär är man beroende av Microsoft på många sätt så och särskilt vid t ex nedladdningen av senaste versionen av Windows 10 pro fungerade att perfekt. Vid ett tillfälle nyligen dök det upp en varning att en av min 2TB diskar höll på att lägga av. Viktiga systemfiler skulle läggas in. Jag han plocka allt material innan disken dog. Så det på både gott och ont.

 

Jag funderar på att ta bort allt som har med Outlook att göra och starta om från scratch med Comhem som har fungerat väldigt bra under den tid jag varit kund.

 

Har någon något tips så är jag tacksam. Min mail måste fungera!

 

Pehr Sjöstrand, Skanör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du webbsidan Outlook.com när du skriver Outlook.com eller är det en mejlapp?

 

Det verkar som att du inte tidigare använde Comhems webbmejl för att hantera dina mejl. Vad använde du?

 

Om du menar forumet Microsoft Community när du skriver "Microsofts öppna sida" så har jag aldrig märkt att det skulle vara någon förhandsgranskning där och det forumet är till för att ta upp problem med Microsofts tjänster så det finns många klagomål och problembeskrivningar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt inlägg. 

Jag har använt Outlook i flera år parallelt med Comhem. 

När jag nu av utrymmesskäl blev tvungen att ändra lagringsplats till en annan disk var min avsikt att sedan starta anslutningen till Comhem på vanlgt sätt och importera allt som jag gjort någon gång tidigare. 

När jag nu loggade in som vanligt så visade sig Outlook som hade tagit den platsen. Självfallet kunde jag inte hitta något annat än innehållet i några av den mappar där jag sparar mail. Det rör sig om ca 8 GB data. Det är samma konto som jag använt tidigare men kunde inte ens se något av det innehåll jag visste fanns där - av naturliga skäl. Läget nu sedan två dagar är att inte någon trafik fungerar. Jag har försökt att från comhems webbsite skicka mail till mig själv på Outlook med korrekt adress utan framgång. Jag har i Outlook skrivit meddelanden till olika ställen och sedan hittat dem i UT-mappen och försökte skicka därifrång vilket gav fel som går ej att hitta servern. Läget är alltså låst men jag märker att någon försöker göra något eftersom det är problem vid bootning där man vill ändra inställningarna, något som jag inte klarar av. Efter flera försök och efter omstart av routern kom faktiskt maskinen igång och efter lång tid kunde jag kolla om något hänt - men nej - ingen ändring. En annan sak jag försökt göra är att i Outlook startsidan skapa ett nytt konto som jag också gjort tidigare. Men den funktionen är avstängd eller blockerad.  Jag har också försökt ta port hela Outlooks programvara men den har jag inte hittat. Vid kontakt med supporten hos Comhem försöker man hjälpa till genom de telefonnummer som de har tillgång till men hittills utan framgång. När jag själv dessa nummer som jag fick av Comhem och svararen fick klart för sig att jag bara var en privatperson så var de helt ointresserade. Slutligen - det inlägg jag gjorde på Microsofts/Outlooks) öppna sida för diskussioner skulle innan publicering granskas av dem själva. Jag fick några timmar se att inlägget hade stoppats och om jag hade några synpunkter på detta vilket jag inte hade. Det var ju väntat.*Det jag bland annat har erbjudits är två alternativ där båda verkar gå ut på att ta bort min knytning till Comhem. Visserligen var de två alternativen luddigt att förstå men jag vill inte ta risken med att tappa kontakten med Comhem och som jag är väldigt nöjd med och som har mycket hjälpsam support med återkoppling. Vad jag nu vill är att få hjälp med att lyckas att ta bort allt som har med Outlook kontot att göra.   Jag hoppas att du förstår vad jag vill för det verkar ha varit oklart innan?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får reda ut exakt vad du menar innan vi angriper problemet.

 

Outlook är både ett program och en tjänst Microsoft har på nätet, en brevlåda.

 

Sedan undrar jag hur du läser dina mail. Är det via programmet Outlook (som är del av office-programmen), annat program eller via webbtjänst? Hämtar du hem via IMAP eller gamla tekniken POP3?

 

Om du loggar in på

https://webmail.comhem.se

finns din epost där? (fast har de utrymme för 8 GB?)

 

"Outlook tagit den platsen"? Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS skriver så här i inlägg #1.

 

Comhem har som tur är en webbmailfunktion där man kan få se vilka mail som kommer. Där finns väldigt litet plats att spara mail och men jag får i alla veta att det kommit en räkning att betala.

 

Så det verkar ju fungera, men det vore bra att veta vilket program som används för att läsa och skicka mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Just det att webbmailen har ont om plats är problemet. Jag har nu lyckats döda själva outlook som ändå inte fungerade. Spärren ligger kvar. Nu återstår att skapa en kontakt med comhem vilket jag har lyckats med. Men det går fortfarande inte att överföra några större datamängder. Anledningen är att för att kunna göra det krävs en ersättning för gamla Windows Live Mail som lades ned i våras och inte går att få tag på. Den version jag hade gick inte att använda just av det skälet. Det har nu kommit en efterföljare som kan köpas men är nästan omöjlig att få nedladdad. Jag har försökt både via Store och via de olika siter som Microsoft har för detta. Men det verkar nästan omöjligt.Supporten på Comhem är kanon bra och jag har fått stor hjälp av dem i långa diskussioner. I morgon kommer frågan upp om jag vågar prova Firefox istället även om jag hört att det lär finnas vissa problem. De har just uppdaterat. 

Jag kommer fortsätta att använda pop varianten i stället för den synkroniserade versionen.  Har jag glömt något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du har glömt en sak. Alla frågar dig vilket Outlook du använder. Är det gamla hotmail som nu också heter Outlook - där man bara kan skriva och läsa sina mejl på webben, eller är det Microsoft Outlook, som ingår i Office-programmen - där man kan läsa sina mejl utan att vara uppkopplad mot internet, eller är det rentav e-post appen i Windows 10 du använder? Man kommer dit om man klickar på kuvertet under E i Start. Se bild!

post-55300-0-78648400-1501977291.png

 

Jag har aldrig använt den utan har fortfarande fungerande Windows Live Mail och Microsoft Outlook men har kopierat all post därifrån till Mozilla Thunderbird. Uppriktigt sagt så gillar jag gränssnittet, dvs utseendet, mer hos WLM och Microsoft Outlook men Thunderbird fungerar också bra. Microsoft vidareutvecklar inte längre WLM. Ett nytt WLM som dessutom kostar pengar tror jag inte på. Microsoft vill att vi, som har Windows 10, ska använda e-post appen eller senaste Microsoft Office Outlook.

 

Du har en @comhem.se e-postadress precis som jag har en @tele2se adress. Precis som dig kan jag läsa den post jag får dit på webben om jag loggar in på tele2. Den posten kan jag också hämta hem till skrivbordets Thunderbird, WLM och Microsoft Outlook.

 

Jag upprepar därför frågan: Vilket Outlook använder du?

 

För övrigt rekommenderar jag dig att göra som jag gjort, nämligen att installera Thunderbird

https://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur kopierat du ut eposten? Vilket format är dina 8 GB med gammal epost sparat i? Använde du ett program för att exportera dem eller var det enkelt filkopiering från ett program?

 

Hur ser det ut, kan du nå/läsa dessa mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall försöka ta frågorna. 

1 Jag använder ett ca fem år gammalt Outlook konto som har fungerat fint paralellt med mitt Comhem konto.Detär det kontat som har anslutet sig till min nya plats för lagrring.

 

2 Inför flyttningen hade jag tagit bort massor av mail där de flesta natjrligtvis var ointressanta. Nu återstår ca 8GB i eml format. Det handlar om mail från ca 1998 tror jag.

 

3. Ett stort problem är nu lagringen i comhems webbmail. Den har jag nu löst genom att skapa ett nytt Gmail.konto idag påmorgonen. Dit kommer alla mail skickas automatiskt från Comhem.

 

4. Har Outlook tagit den platsen - vad menar du? Beroende på en krasch på en av mina 2TB diskar som jag varning från Microsoft om så hann jag rädda undan alla data innan disken försvann. Verkligen en sak som jag tackar Microsoft om och deras hantering. Det var anledningen till att jag tvungen att flytta lagringsplats för mail. Min tanke var att direkt när detta var gjort logga in på Comhem och importera allt. Men då hade mitt Outlook program redan tagit patsen och det låste allt. Jag kunde vare sig sända eller ta emot mail.

Efter pratande med Microsoft så tog jag helt enkelt bort deras konto. Det ledde inte till annat än att allt var låst som innan men det kändes bra att inte se den tomma platsen. Vad jag gjjorde sedan var att skapa ett nytt konto för att kunna logga in på Comhrm vilket också gick bra. Problemet är nu att jag behöver den Windows Live Mail som jag hade innan. Jag hade den senaste versionen liggande idatorn och försökte installera den. Men då kom chocken. Den versionen stängdes i februari och gick inte att installera. Efter konversation med Microsoft skulle jag kunna ladda ned den nya versionen fritt. Det ledde till att jag tvingades beställa ett antal supportprogram från ett företag som nämns som Microsoft partner. Efter tre ned laddningar hade jag betalat för tre nödvändiga program summa 1512 kronor.

 

5. antagligen har jag glömt något men nu är läget att jag fortfarande inte fått någon utlovad programvara från Microsoft. Jag hoppas fortfarande. Jag har också leta efter det på Store utan resultat. Enligt råd från supporten på Comhem  som är mycket hjälpsam  så kanske det kan gå med Thunderbird. När det nödvändiga programmet är på plats kommer allt att fungera igen. Jag har också noterat att om jag klickar på appen mail så är det tillbaka till början. Men borttagningen numer är en rutin.

 

Det akuta problemet är i alla fall löst genom direkt överföring till mitt Gmail-konto,

 

Jag har säkert glömt något men vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, du har verkligen gått över ån efter vatten. Hade du nämnt i ditt första inlägg att du har använt Windows Live Mail, kunde du ha fått bättre hjälp.

 

Vad det gäller WLM finns det ingen ny version. Den senaste är 2012. Rätta mig någon om jag har fel. Jag har, liksom mbgtmari, WLM installerat och det fungerar fortfarande med Windows 10 Creators versionen. Kan fortfarande ta emot mail från Outlook.com, vilket ju inte ska fungera enligt Microsoft.

 

Programmet uppdateras inte längre, vilket kan ses som en säkerhetsrisk men jag har ett annat program som kontrollerar alla mail innan jag hämtar hem dem.

 

Appen Mail som finns i Windows har jag aktiverat med de två mail konton som jag har bl.a. ett Outlook.com konto. Bägge kontona fungerar. Jag använder mig visserligen inte av Mail appen men Outlook.com har inte låst ute det andra kontot.

 

Mitt råd är att du installerar Thunderbird och lägger in dina konton i det programmet. Får du problem finns det flera här på eforum som har haft det i flera år och som kan hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inläggen.

 

1. Precis som Veteran säger hade jag det för 1 vecka sedan allt fungerade perfekt.

 

Jag använde version 12 precis som du men tyvärr går den inte att installera efter februari då den stoppades. En chock för mig. Den nya ersättaren som erbjuds t o m för fre nedladdning är den jag hoppades på men verkar omöjlig att  få tag på. Den har bara kosta en pengar för mig för programvaror som rekommenderas på Microsofts hemsidor. Någon nedladdning går inte att få. Var rädd om din nu slopade versionen. Mn försvann när jag dödade Outlook.

 

2. Vad gäller lagringen hos Comhems webbmail så är det löst genom att de nu skickar mailen vidare till en ny gmail adress jag skapade igår.

 

3. Nu gäller det att få tag på antingen den nya WLM eller möjligenThunderbird som jag inte vet något om. 

 

Jag behöver nu snart få  sova bättre på natten och det blir nog inte förrän detta är över!

 

Har jag glömt något?

 

Med vänlig hälsning / Pehr i Skanör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fortfarande inte preciserat vilket Outlook du hela tiden pratat om men jag drar slutsatsen att det är det webbaserade Outlook.com, f.d. Hotmail. Detta Outlook liksom Gmail kan ju bara användas on line. Men eftersom dettta inte tycks spela någon roll för dig utan det viktiga är att du har gott om lagringsplats hänvisar jag till Thirteens rekommendation, nämligen Yahoo där man får lagra hela 1000 GB. Jag har själv ett yahoo-konto men där har jag en @yahoo.se adress, inte en @tele2-adress.

 

Yahoo är lätthanterligt och här kan du läsa om Yahoo:

https://policies.yahoo.com/ie/sv/yahoo/privacy/products/mail/index.htm

 

Det finns inget nytt WLM (2012 var, som sagts, det sista) och du borde inte ha anlitat det företag som kallade sig för Microsoft partner och lurade dig på 1512 kronor. Talade de möjligtvis bruten svenska? Räkna inte med att få något som hjälper dig från dem.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Min) Gmail har plats för 17 GB, som standard är det visst 15 GB, kan nog räcka även för en med 8 GB nu en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version som min Outlook kommer från har jag inte en aning men jag gissar på Hotmail som jag hade för 20 år sedan eller något sådant.

 

Jag ser att det är gott om lagringsplats i Gmail. Den disken som kraschade var på 2GB och jag har en hel del utrymme men det måste hanteras så man hittar. Totalt i datorn normalt ca 5TB ext för närvarande 4 TB externt. Jag har faktiskt fått nr och fungerande program som startades idag och som jag använt tidigare men som gått ut. Men det blev en dyr lektion.

 

Microsoft verkar ha en efterföljare ute efter den nedlagda Windows Live Mail från 2012.

Microsoft nämner ju att den finns till nedladdning. Jag har nu laddat ned Thunderbird men är tveksam eftersom de nämner kompabilitet till och med 'windows 8. Sedan är det ju ett stort steg till Windows pro 10 creative.

 

En annan som nu verkar hända på morgonen nu i två dagar att bootningen inte fungerar utan jag måste starta om routern och då går det. Dessutom försvann fasta telefonfunktionen som fixades från Comhrm service. Väldig bra och hjälpsamma tekniker man får tala med där. Mina skyddsprogram hittade inte något.

 

Ytterligare någon som undrar något?

 

Med vänlig hälsning / Pehr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du laddade ned Thunderbird (på svenska) från den länk jag gav dig i ett tidigare inlägg så har du fått rätt. Att Thunderbird ÄR kompatibel med Windows 10 Creators Update vet jag eftersom jag själv har den kombinationen. Och det är jag inte ensam om på detta forum. Cecilia, Laso och andra, moderatorer och vanliga medlemmar, har också den kombinationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Microsoft verkar ha en efterföljare ute efter den nedlagda Windows Live Mail från 2012.

Microsoft nämner ju att den finns till nedladdning.

Och vad ska det programmet heta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan laddat ned och håller på att undersöka det. Det låter lovande men när jag valde att använda min vanliga adress på Comhem  ville de ha alla uppgifter om inloggning så då får jag försöka något annat.

 

Gå in på Microsoft Download så hittar du erbjudanden om nya versionen som nedladdning och t o m som free nedladdning. Det var den jag provade till en kostnad av 1500kr och utan någon nedladdning. 

 

Man också på deras hemsida en möjlighet att starta en diskussion. Jag skapade en sådan och i rubriken valde jag en försiktig framtoning om frågan. Sedan skrev jag texten i en någorlunda hovsam ton och fick veta att den skulle granskas efter som den låg på en offentlig sida.

Två timmar senare läste jag att efter granskning var den stoppad och hade jag några synpunkter. Det hade jag inte men det visar en sak och det är att saken är känslig.

 

Jag kan också berätta något som alla nog känner till och det är detta forum följs av många mycket kunniga tekniker kanske också inom Microsoft.

 

Någon hävdade här att det inte finns någon ny version. Trots att den erbjuds som fri nedladdning av Microsoft åtminstone på den icke svenska siten. Läs själva men försök inte ladda ned den.

 

Med vänlig hälsning / Pehr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gå in på Microsoft Download så hittar du erbjudanden om nya versionen som nedladdning och t o m som free nedladdning. Det var den jag provade till en kostnad av 1500kr och utan någon nedladdning. 

 

 

Tror det är bäst att du kopierar och bifogar länkadress så det inte uppstår antaganden om vad du har tittat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Thirteens efterfrågan av adressen till Microsoft download-sidan och Cecilias fråga "Vad heter det nya programmet?"

Jag tycker du ska försöka installera Thunderbird i första hand. Comhem verkar inte ha skrivit någon speciell instruktion för just Thunderbird utan det är väl det här du får utgå ifrån:
https://www.comhem.se/kundservice/support/bredband/windows-10-lagga-till-e-postkonto

Där kan man ju välja  Annat konto POP IMAP

 

Cybertopcops har gjort en guide med skärmbilder som visar hur installeringen av Thunderbird går till:
http://www.cybertopcops.com/thunderbird-install-guide.php
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tredje försöket att svara. OBS tryck inte på dollartecknet.

 

Thunerbird fungerar och jag har efteren del försök fått igenom allt korrekt men SSL krävde några försök. Jag väljer att skapa konto hos dem där jag då också måste lämna lösenord av naturliga skäl. Kostnaden är 50 dollar (här gick det snett).

 

Den site jag flera gånger har besökt är engelskspåkig och var den ligger vet jag inte. Jag verkar låst till svenska siten nu och verkar man väldigt försiktig. Jag har tidigare försökt med köp från deras Store och med gratisnedlandningen. Inget riktigt svar kommer i alla fall från Sverige. Jag lade igår upp ett försla på diskusionssidan som är öppem. Inlägget var hovsamt men en hel detaljer kom med. Mitt förra inlägg stoppades och det meddelades mig och undrade jag hade några synpunkter. Det hade jag inte. Undrar om detta visas?

 

Jag har med glädje sett vilken mängd frågor och kritik som har kommit in på Microsoft siten.

 

Om det kommer någon reaktion från Microsoft visar sig. Den version av WLM eller vad den heter vara klar under augusti har det uppgivits på någon av de utländska siterna. Svenska siten vet inte något varken om gratis nedladdning eller köp  och jag har sagt att jag är inresserad av båda.

 

Jag har fått det intrycket att många tror jag ljuger - det känns inte bra. Jag uppskattar Microsoft i alla högsta krav för mycket de hjälpt mig med genom åren. Nu senast för en knapp månad sedan när de varnade mig om att en av minga 2TB diskar höll på att lägga av. Dagligen kollade de hur läget var och efter en dag hade jag kunnat alla data och genom omstuvning på andra diskar (därav flyttningen av lagringsplats för mail) är allt säkrat och dagen eftet dog disken och betecknas nu av W?. Jag har också berömt dem i samband med mitt tillstånd styrda uppladdningen av windows 10 prp creative. Detta var mitti i natten och jag kunde inte hitta något fel - allt fungerade perfekt - och jag flera kraftfulla program som är känsliga.

 

Om någon vill fråga mig något mer så tittar jag hit då och då.

Jag tror jag nämnde att jag har dels det nya Officepaketet för 2016 och en annan programvara som ligger och väntar. En annan sak jag väntar på att få återgå till äri mitt Outlook men jag vågar inte inför risken att problemet kommer tillbaka. Den appen är nu borttagen så att jag inte försöker  

Hälsningar    / Pehr i Skanör 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att (gratisprogrammet) Thunderbird fungerar men mindre kul att någon okänd skummis (som definitivt inte kom från Thunderbird) krävde dig på 50 dollar för detta. Jag själv hade först vissa svårigheter att skapa ett Thunderbird-konto eftersom jag gjorde ett fel. Jag ville ju ha min @tele2-adress som Thunderbird-konto och då skulle jag ha lagt in det gamla lösenord Tele2 gav mig 2006 när jag skapade mitt Outlook Express-konto hos dem. Felet jag gjorde var att jag nu (vid Thunderbird-installationen) hittade på ett eget lösenord. Det var därför jag först bara fick meddelande om "felaktigt användarnamn eller lösenord".

Jämför med vad det det står i Comhems instruktioner (den länk jag gav i inlägg #20): Användarnamn: Den e-postadress du fått från Com Hem
Lösenord: Det lösenord du fått från Com Hem

Att vi ställer frågor till dig beror INTE på att vi tror att du ljuger. Personligen är jag rädd för att du råkat ut för någon bluffsida som utger sig för att vara Microsoft partner. Nätet vimlar tyvärr av skumma sidor som utger sig för att vara något de inte är.

 

"Den site jag flera gånger har besökt är engelskspåkig och var den ligger vet jag inte"

Om du tittar högst upp i webbläsarens adressfält så står ju adressen till sidan där. Det är väl inte så svårt att kopiera den. Det är klokt av dig att inte gå in på den sidan igen och du kan också hitta den om du tittar i webbläsarens historik (Ctrl+H).

Jag har också goda erfarenheter av Microsoft och jag har besökt deras sidor på flera olika språk.

 

När jag läste att de som supportade dig kallade sig för "Windows partner" tyckte jag att det lät skumt. De communitysidor som gratis hjälper sina medmänniskor med att lösa problem med Windows brukar nämligen påpeka att dess hjälpare INTE är anställda av Microsoft. Här är en bra sådan sida på svenska:
https://www.alltomwindows.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En adress som ger mycket information om Windows Live Mail berättas om på   

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Mail

 

Om man gör en sökning på google hittar man ett flertal ställen med erbjudanden om både fri och annan nedladdning av den nya WM både från Microsoft och några andra. Det berättas om att det förutom själva WLM behhövs en uppdaterad eller ny av en Net-främe? som också kan hämtas på nätet. Det har ju genom åren kommit massor av tillgägg av dessa " Netframar" i uppdatering.

Vad dom gör har jag inte en aning om.

 

Det fanns också något om WLM in detta på svenska siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det berättas om att det förutom själva WLM behhövs en uppdaterad eller ny av en Net-främe? som också kan hämtas på nätet.

Är det information som är från förra sommaren eller något sånt?

För jag har något minne av att det under våren/sommaren 2016 var någon uppdatering som behövdes göras i Windows Live Mail 2012 för att den skulle fortsätta att fungera.

 

Men i år har ju Microsoft lagt ner all support av Windows Live Mail och de andra produkterna i Windows Essentials, som det står i slutet av Wikipedia-artikeln. Den enda ersättare som Wikipedia skriver om ar E-post-appen som ingår i Windows 10, och den behöver man absolut inte betala något för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller den site jag var inne på var den engelskspråkig och såg i alla fall ut som Microsoft brukar se ut. Jag nämnde att jag lurades på 1500 men det var fyra jag godkände och som krävdes av uppmaningar inför den download som väntade. Eftersom man kan få direkt aktivering efter ett samtal till ett nummer i Stockholm där man fick tala med en kvinna med ganska stark brytning ringde jag flera gånger - ett för varje köp - alltid samma nummer och samma röst. Det är nu uppe i drygt 2000.

Jag tror ju inte att Microsoft skulle ägna sig åt rent bedrägeri men världen är inte vad den var för femtio år sedan.

 

Thunderbird ska jag nog välja men har tvekat. Man betalar 50 dollar i årlig avgift vilket stör en gammal pensionär som nu har ett utmärkt abonnemang inkl mail och gärna vill stanna där. Det känns ju inte bättre att veta att det var Microsoft som slog ut mitt system så att varken deras eller mitt fungerar. Dessutom vill jag gärna ha kvar Outlook men parallellt med det andra. Det gör det ju inte bättre att Microsoft är totalt ointresserad vad jag vet.

 

Dessutom när jag nyss gick in på den här siten så kom det en varning om att den kanske är osäker! Jag undrar om alla får det meddelandet för jag har haft väldigt lite mail de senaste dagarna.

 

Mvh /    Pehr Sjöstrand, Skanör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...