Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
johanna3

Problem med windows uppdate till win 8,1

Rekommendera Poster

Sist fick jag windows uppdateringar Jan 2017 även då fick jag söka flera timmar och bara vissa av de installerades. Jag har valt att bara ta säkerhets uppdate och bara från windows.  Efter detta har jag försökt söka igen uppdateringar några gånger, men den bara söker flera timmar typ 5 timmar men inget mer händer, inget kommer inget svar om något är fel.

Windows felsökning svarar att 2 fel är åtgärdat men det hjälper inte. Microsoft support har inte kunnat ge mej vettig svar eller support.

Jag kan inte minnas om jag har inaktiverat några tjänster efter sista uppdate i januari, troligen inte.

De här tjänsterna körs när jag söker  uppdateringar,   Bits, Network location awareness, System event notification,  Win HTTP web proxy,  Com event system,  Win uppdate,  Win time ,  Win modules installer, Win installer .  

Finns det några ytterligare viktiga tjänster som absolut måste vara aktiva som windows uppdate absolut behöver för att fungera.  Har inaktiverat många tjänster eftersom jag inte behöver det på min normal användning av nätet.

Att återställa själv via kommandotolken känner jag mej osäker hur man gör och skulla jag våga det är inte så jätte kunnig.   Hade aldrig problem med Xp  kan hända att felet är hos microsoft, men konstigt att inge uppdateringar har kommit på 6 månader.

Jag är trött på alla microsoft program skulle helst vilja skippa de om det fanns bättre, enkel och säker alternativ istället som programvara.  

Tack om ni orkar svara. Hälsar johanna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sist fick jag windows uppdateringar Jan 2017 även då fick jag söka flera timmar och bara vissa av de installerades. Jag har valt att bara ta säkerhets uppdate och bara från windows.  Efter detta har jag försökt söka igen uppdateringar några gånger, men den bara söker flera timmar typ 5 timmar men inget mer händer, inget kommer inget svar om något är fel.

...

Jag är trött på alla microsoft program skulle helst vilja skippa de om det fanns bättre, enkel och säker alternativ istället som programvara.  

Din rubrik uppfattar jag som tvetydig. Kan du förtydliga om du menar att du har problem med Windows-uppdateringar i Windows 8.1 eller problem med att uppdatera till Windows 8.1 (dvs du har Windows 8)?

Vad har du för antivirusprogram?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Windows felsökning svarar att 2 fel är åtgärdat men det hjälper inte. Microsoft support har inte kunnat ge mej vettig svar eller support.

Jag kan inte minnas om jag har inaktiverat några tjänster efter sista uppdate i januari, troligen inte.

De här tjänsterna körs när jag söker  uppdateringar,   Bits, Network location awareness, System event notification,  Win HTTP web proxy,  Com event system,  Win uppdate,  Win time ,  Win modules installer, Win installer .  

Finns det några ytterligare viktiga tjänster som absolut måste vara aktiva som windows uppdate absolut behöver för att fungera.  Har inaktiverat många tjänster eftersom jag inte behöver det på min normal användning av nätet.

Att återställa själv via kommandotolken känner jag mej osäker hur man gör och skulla jag våga det är inte så jätte kunnig.   Hade aldrig problem med Xp  kan hända att felet är hos microsoft, men konstigt att inge uppdateringar har kommit på 6 månader.

Det har länge varit problem i vissa datorer med uppdateringar till Windows 7 som har krävt att datorn har stått på 1-2 dygn för att uppdateringarna ska komma igång. Det kanske är något liknande problem i Windows 8 nu så låt Windows Update vara igång i 2 dygn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Din rubrik uppfattar jag som tvetydig. Kan du förtydliga om du menar att du har problem med Windows-uppdateringar i Windows 8.1 eller problem med att uppdatera till Windows 8.1 (dvs du har Windows 8)?

Vad har du för antivirusprogram?

Hej Cecilia, Jag har varit på semester p.g.a. det lite sen svar.  Jag har Win 8.1  sen från början jag köpte datan för 3 år sen.  Windows Updateringar har fungerat ändå till Jan 2017 även att det tagit i timmar att söka , jag söker manuelt och väljer själv vad jag vill installera, men efter januari har det inte alls funkat. 

När jag söker uppdateringar så söker den bara flera timmar men inget annat händer och tills slut stoppar jag det för orkar inte efter 5-6 timmar när inget mer händer.

Jag kan inte minnas att jag skulle stängt / inaktiverat någon ny tjänst. Jag har haft hela tiden F-secures antivirus med extra skydd till Windows brandvägg som jag använder.

Automatiska Win. uppdate har inte heller funkat iaf inte den tiden datan varit öppen 5-6 timmar så har det inte heller kommit några uppdate. Hälsar Johanna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom du tydligen har valt bort vissa uppdateringar så kan det ju vara så att din dator saknar den uppdatering som får Windows Update att fungera väl idag. Pröva med att låta datorn stå och söka efter uppdateringar i ett par dygn samt inaktivera F-secure under tiden så att det inte är den som har fått för sig att blockera något. Om datorn är ansluten till internet via en router är den skyddad från hackers ute på internet ändå och så får du vara extra försiktig med vart du surfar och vilka mejl du öppnar under tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...