Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Creators update, inga spår.


Monshi

Rekommendera Poster

Om nu ens dator inte fått Creators update installerad än då ska man väl inte räkna med att någonsin få den?

 

Okej, jag kan installera den manuellt men är det verkligen en bra idé?

 

Rubriken inte helt sann, några spår finns. Ett par förberedande paket för creators update har installerats men inte hela uppdateringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Har du inte fått den än? Men det är klart att du kommer att få den. Du får ge dig till tåls. Installera den inte manuellt.

 

När jag började bli otålig så besökte jag varje dag Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Sök efter uppdateringar. Har ingen aning om det påskyndade uppdateringen men när den väl kom gick denna uppdatering hur snabbt och smidigt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, inte på min stationära, v 1607 än. På bärbar finns den men inte stationära.

 

 

 

Står än

Goda nyheter! Windows 10 Creators Update är på gång. Vill du vara bland de första att få det?

i Windows update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du i Windows Update - Avancerat, har bockat i "Skjut upp funktionsuppdateringar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@vertpre, den inställningen finns inte i Windows home.

Så nej, den har jag inte bockat i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har märkt att den uppdateringen verkar dra ut på tiden hos vissa datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tom's Hardware har en artikel om just detta och idag har jag själv gjort den manuella installeringen på en av mina datorer, den andra datorn kom denna automatiskt för en månad sedan.

Tom's: 27 Juli The Windows 10 Creators Update Is Now Available To Everyone
 

Microsoft announced that the Windows 10 Creators Update is now available to everyone with a compatible system.

Reading that sentence in July might seem weird, given that the Creators Update was released in April, and that the Fall Creators Update is set to debut in the coming months. But the announcement matters because Microsoft has been experimenting with a different update process, which could help consumers and business customers alike the chance to get the latest version of Windows on a more predictable timeframe.

 

Jag ville heller inte trycka på för att få denna på min rätta maskin för tidigt, utan ville vänta ut i det längsta tills dom flesta buggar är åtgärdade.
Men nu efter att Microsoft den 27/7 officiellt sagt att alla datorer nu skall uppdateras (länk i Tom's artikel ovan) så hämtade jag hem det verktyget som också finns länkat från Microsoft och gjorde detta. Det finns även länkat en felsökningsguide från Microsoft om man skulle stöta på patrull.

Microsoft råder alla som inte använder deras eget Antivirusprogram Microsoft Windows Defender att tillfälligt avinstallera eller stänga av detta medan installationen pågår. Avinstallerar man sitt antivirusprogram så kommer automatiskt Microsoft Windows Defender att aktiveras efter omstart så helt utan virusskydd och brandvägg är man inte. Det kan fungera ändå, men om man får problem och måste börja om kan detta vara lösningen, sedan bara aktivera eller installera om sitt eget antivirusprogrammet igen.

 

  • Jag började med att ta Backup.

Inga problem än så långe (fast jag har inte hunnit med att testa alla CAD och Adobe program etc.) ja förutom en sak: genvägar jag haft längst ned till höger precis ovanför klockan tex. min papperskorg och nåt mer - verkar som platsen (dold) dessa ikoner tar upp mer utrymme runt, för det är stört när omöjligt att organisera några som helst ikoner längst ned närmast aktivitetsfältet, då hoppar dom nästintill-liggande iväg på annat ställe på skrivbordet. Har sysselsatt mig en bra stund nu med detta... ;)

Fast detta hör nog till en egen Windows Creators update problemtråd, bara en reflektion.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...