Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur man öppnar kontrollpanelen i Windows 10 Creators update


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

ghacks.net  How to open the Control Panel in the Windows 10 Creators Update

Tyvärr endast på engelska.

 

Det finns flera vägar, men man måste komma ihåg att vissa funktioner som tidigare funnits i kontrollpanelen numera finns i Windows 10 Inställningar, samt att en del inställningsmöjligheter när det gäller grafik är helt borttagen.

Inget som jag saknar dock.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast tycker jag är att använda tangentbordskombinationen Windowsflaggan + Pause

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Själv har jag på en av mina maskiner skapat en kontrollpanel i Startmenyn, vilket jag tycker är behändigt.

Option 4: Pin to Start

Det är liksom en sk.app och denna kan enkelt flyttas runt, bara håll ned vänster musknapp samtidigt dra i denna och flytta runt på startmenyn.

 

Eller för den som vill ha den på skrivbordet och då är enkla vägen kanske bäst enligt insändaren pHROZEN gHOST en bit ned i artikeln:

Put control panel on the desktop.

1) right click the desktop, pick new and then shortcut.
2) enter the name control.exe
3) save this.

Click and you have control panel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars, klicka på Start, eller tryck på Windows-knappen, skriv K och tryck på Enter, så är kontrollpanelen uppe i ett huj, lika enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi gamlingar och synsvaga saknar mycket funktionen att ändra textstorlek och t ex fet stil. Ställer här frågan vad är Creators och ingår det i W10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi gamlingar och synsvaga saknar mycket funktionen att ändra textstorlek och t ex fet stil. Ställer här frågan vad är Creators och ingår det i W10?

 

Mycket om Creators Update går att läs här https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.586768/har-ar-allt-du-behover-veta-om-windows-10/sida/2/nyheterna-i-creators-update-sida-1

 

Ändra textstorlek https://www.tenforums.com/general-support/81047-advanced-sizing-text-gone-creators-update.html#post981892

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Creators är den sista uppdaterade versionen av Windows 10. Det släpps ungefär två stora uppdateringar varje år, fn. Det här är den sista som släpptes 1 maj, men det är inte säkert att du har hunnit få den uppdateringen ännu.

Det här sker med automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...