Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur man öppnar kontrollpanelen i Windows 10 Creators update

Flyfisherman
 Share

Recommended Posts

Flyfisherman

ghacks.net  How to open the Control Panel in the Windows 10 Creators Update

Tyvärr endast på engelska.

Det finns flera vägar, men man måste komma ihåg att vissa funktioner som tidigare funnits i kontrollpanelen numera finns i Windows 10 Inställningar, samt att en del inställningsmöjligheter när det gäller grafik är helt borttagen.

Inget som jag saknar dock.

Mvh

• Like 2

Flyfisherman

Själv har jag på en av mina maskiner skapat en kontrollpanel i Startmenyn, vilket jag tycker är behändigt.

Option 4: Pin to Start

Det är liksom en sk.app och denna kan enkelt flyttas runt, bara håll ned vänster musknapp samtidigt dra i denna och flytta runt på startmenyn.

Eller för den som vill ha den på skrivbordet och då är enkla vägen kanske bäst enligt insändaren pHROZEN gHOST en bit ned i artikeln:

Put control panel on the desktop.

1) right click the desktop, pick new and then shortcut.
2) enter the name control.exe
3) save this.

Click and you have control panel.

Annars, klicka på Start, eller tryck på Windows-knappen, skriv K och tryck på Enter, så är kontrollpanelen uppe i ett huj, lika enkelt.

• Like 1

Vi gamlingar och synsvaga saknar mycket funktionen att ändra textstorlek och t ex fet stil. Ställer här frågan vad är Creators och ingår det i W10?

Vi gamlingar och synsvaga saknar mycket funktionen att ändra textstorlek och t ex fet stil. Ställer här frågan vad är Creators och ingår det i W10?

Mycket om Creators Update går att läs här https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.586768/har-ar-allt-du-behover-veta-om-windows-10/sida/2/nyheterna-i-creators-update-sida-1

Ändra textstorlek https://www.tenforums.com/general-support/81047-advanced-sizing-text-gone-creators-update.html#post981892

Edited by Thirteen

Pelle Penna

Creators är den sista uppdaterade versionen av Windows 10. Det släpps ungefär två stora uppdateringar varje år, fn. Det här är den sista som släpptes 1 maj, men det är inte säkert att du har hunnit få den uppdateringen ännu.

Det här sker med automatik.

Edited by Pelle Penna