Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort titel wordspress sidor


Mathias G

Rekommendera Poster

Hittar inte riktigt någon lösning som stämmer överens med hur det ser ut i mina filer i min Wordpress installation.

 

Någon som kan förklara hur man tar bort Titel raden på sidor i Wordpress via kod. Alltså ej via plugin?

 

/Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

fattar nada. Är det inte bara att radera titeln i redigeringsläge. Det funkar iaf hos mig eller fattar jag fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar nada. Är det inte bara att radera titeln i redigeringsläge. Det funkar iaf hos mig eller fattar jag fel

Möjligt att det går. 

 

Skulle dock tro att det då blir ett väldigt stort tomrum just där Titeln skulle ha varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Jag testade att inte ha någon titel och sedan använda den funktion som finns i min version av wordpress och då använda sidomall "landingpage" no menu. Det blir då som på bilden.

Men du har rätt att det blir ett tomrum och det vet jag i nte om man kan kringgå.

Texten som står är ju då i textfältet

post-70855-0-85108400-1499150248_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Har du testat att skriva in egen CSS kod och köra via inspektera element sen hitta där titelraden är säg .title är CSS klassnamnet

kopiera denna i egen CSS kod och sätt sen display:none; fult trick men har gjort det många gånger på saker som jag inte vill ska synas på dem Wordpress sidor jag har jobbat med. annars är det bara till att Google testa med att söka på engelska burkar få fram fler sökresultat då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...