Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-postlänkar i Edge och Chrome (win 10)


monsanner

Rekommendera Poster

Jag har en bekant som har Windows 10 på sin dator.

När han klickar på en e-postlänk i Microsoft Edge kommer det upp en dialogruta som undrar om han vill byta webbläsare.

Klickar han på samma länk i Google Chrome så händer ingenting.

 

Vad kan detta bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han valt Google Chrome som standardwebbläsare så är det ju inte så konstigt att Chrome inte frågar om han vill byta.

 

Det är också naturligt för Edge att vilja bli vald som standardwebbläsare. I takt med att Edge förbättras så blir det förhoppningsvis fler som ger denna webbläsare chansen att bli vald som favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han valt Google Chrome som standardwebbläsare så är det ju inte så konstigt att Chrome inte frågar om han vill byta.

 

Det är också naturligt för Edge att vilja bli vald som standardwebbläsare. I takt med att Edge förbättras så blir det förhoppningsvis fler som ger denna webbläsare chansen att bli vald som favorit.

 

Jag är bekant med standardwebbläsare men hängde inte riktigt med i ditt resonemang. Det är inte när vi startar Edge som rutan dyker upp och den frågar inte om jag vill göra Edge till standardwebbläsare.

 

Det är när vi tittar på en hemsida i Edge och hittar en e-postlänk och klickar på den, som Edge frågar om vi vill byta webbläsare? 

 

Varför inte bara följa e-postlänken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du posta en skärmbild på hur det ser ut när frågan kommer? Jag tror nämligen inte att det är Edge som ställer den utan Google Chrome eftersom jag själv råkat ut för sådant här tjat från Google Chrome:
https://www.tenforums.com/browsers-email/51643-how-do-i-stop-edge-asking-me-install-chrome.html
Kan det var något sådant du är utsatt för?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du posta en skärmbild på hur det ser ut när frågan kommer? Jag tror nämligen inte att det är Edge som ställer den utan Google Chrome eftersom jag själv råkat ut för sådant här tjat från Google Chrome:

https://www.tenforums.com/browsers-email/51643-how-do-i-stop-edge-asking-me-install-chrome.html

Kan det var något sådant du är utsatt för?

 

Nej

 

Det är inte när vi startar Edge.

 

Det är när vi försöker följa en e-postlänk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är satt som standard e-post-program?

 

Kan du skriva av meddelandet exakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är satt som standard e-post-program?

 

Kan du skriva av meddelandet exakt?

Vi får kolla det

 

Kan det va så datorn reagerar om man inte har aktiverat e-postprogrammet i windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...