-
Liknande Innehåll
-
Av tobson
Kan någon lotsa mig rätt.
VI kör med office365, och i vår kalender har vi liksom en digital whiteboardtavla som vi bjuder in som en person så det dyker upp händelser etc i "delad" kalendern som alla kommer åt.
Men om man skulle välja att visa detta på en skärm i fikarummet, så alla slipper ta upp mobilen/datorn för att kolla vad som är på gång.
Vad krävs för att lösa detta ?
Sett flera företag som erbjuder massa hårdvara och mjukvara etc, men måste väl gå att göra på något mer kostnadseffektivt sätt?
-
Av eken81
Håller på att uppdatera en lista med artiklar på, listan är skriven i OpenOffice Calc. Jag har på många artiklar fotograferat dem och lagt in länkar till bilderna på respektive rad. Så långt allt gott. Nu kommer problemet
För att flera ska kunna komma åt listan så har den lagts på ett Dropboxkonto. När filen och mappen med tillhörande bilder laddats ner till den lokala Dropbox mappen så har länkarna gått sönder.
Låt oss säga att länkens adress är C:\users\anders\Dropbox\bilder
När Bertil går in och klickar på länken så finns ingen sådan sökväg.
Alltså, kan man i OpenOffice Calc använda sig av relativa länkar?
Alltså, från listans plats i Dropbox-mappen så ska datorn strunta i allt om var listan ligger, den ska bara bry sig om att utifrån listans plats gå in i undermappen bilder och leta upp en bild med ett specifikt namn.
Tack på förhand.
-
Av Tomas E
I Outlook.live.com finns en funktion för att skapa påminnelser.
När jag sen klickat Prova kommer jag till samma ställe som om man klickar på Anteckningar i vänstra kolumnen. Har klickat på allt som är synligt i nedanstående bild utan resultat. Var är knappen man ska "trycka" på?
-
Av PIHU
När man gör en sökning i Outlook för office365 så får man ett antal resultat överst som de kallar "Främsta resultat". Det är frustrerande för det som Outlooks algoritsmer tror att jag vill ha stämmer oftast väldigt dåligt. Kan man dölja de resultaten och den rubriken?
-
Av Stubban
Jag vill radera foldern RSS-Feeds och Arkiv i Outlook. När jag högerklickar finns inte den valmöjligheten. Om jag går till min mailbox online istället kan jag radera RSS-feeds, men den dyker upp igen inom kort. Arkiv-mappen går inte att radera. Hur får jag bort dem? Det är alltså inte en särskild RSS-feed, utan hela mappen jag vill bli av med.
Anna
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- ServiceNow Software EngineerStockholm (Län)
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Identity & Access Management ArchitectStockholm (Län)
- Salesforce Technical ArchitectStockholm, Gothenburg or Malmo
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen