Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förlorat internet


kontakten

Rekommendera Poster

För en vecka sedan ungefär laddade jag hem ett gratis VPN till min mobil. När jag sedan avinstallerade den hade jag ingen internetuppkoppling

när jag var utanför mitt wifi hemma. Jag installerade igen, och då hade jag uppkoppling igen. Jag har just nu G-Datas VPN, och det är samma där. stänger det av sig försvinner mitt internet, så jag ser till att det alltid är kvar. Jag har inga problem med VPN-et, undrar bara hur jag får rättsida på uppkopplingen igen om och när jag avinstallerar VPN-et. Jag har en Samsung J3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en vecka sedan ungefär laddade jag hem ett gratis VPN till min mobil. När jag sedan avinstallerade den hade jag ingen internetuppkoppling

när jag var utanför mitt wifi hemma. Jag installerade igen, och då hade jag uppkoppling igen. Jag har just nu G-Datas VPN, och det är samma där. stänger det av sig försvinner mitt internet, så jag ser till att det alltid är kvar. Jag har inga problem med VPN-et, undrar bara hur jag får rättsida på uppkopplingen igen om och när jag avinstallerar VPN-et. Jag har en Samsung J3.

Vilken VPN-app var det du testade först?

Om man har ett namn så är det nog lättare att hitta något vid en internetsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken VPN-app var det du testade först?

Om man har ett namn så är det nog lättare att hitta något vid en internetsökning.

Har provat några, men jag tror det var VPN Master Lite. Har även provat Hola free VPN, Free VPN proxy och Pure VPn-Best.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att skicka ett mejl till utvecklaren: https://play.google.com/store/apps/details?id=free.vpnmaster.unblock.proxy.anand

 

Hur ser det ut i Inställningar - Trådlöst och nätverk - Mer - VPN?

I alla fall är det där jag hittar VPN i min Android version 4.4.

 

Gäller det bara i webbläsaren och liknande eller även sånt som play-butiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller allt internet. Fungerar bra nu med det VPN som jag har, undrade bara hur jag gör om jag inte vill ha VPN längre. Kan ju höra med stället där jag köpte den, vet dock inte om garantin gäller sådant, tror knappt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj,skrev ett svar förut, har visst försvunnit. Det gäller allt internet på mobilen. Men det fungerar bra nu med det VPN jag har, undrade bara hur det skall lösas den dag jag inte vill använda VPN. Men eftersom VPN är en säkerhetslösning är det kanske bättre att behålla det, det kostar ju inget extra, ingår i säkerhetsprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänkte på när jag skrev inlägg 4 var om det låg kvar något om VPN i Inställningar fast själva VPN-appen är avinstallerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, VPN-fältet är tomt. Men det funkar bra nu så länge jag har mitt VPN. Har köpt licens från G-data nu för ett år, så problemet är väl löst så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...