Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jag har haft svårt att komma in i Eforum men nu plötsligt lyckades jag.


Lolan2

Rekommendera Poster

Hej, jag har haft svårt att komma in i Eforum men nu plötsligt lyckades jag.
Finns det någon idé om hur jag går vidare för att komma in i min dator?

 

Jag har fått problem med Windows 10 på min Laptop.

​En epost-adress i Comhem godkänns inte. Det kommer ständigt upp meddelande om att det behöver åtgärdas. Jag har hämtat ett nytt lösenord  och försöker lägga in det på nytt  men godkänns inte. Jag har försökt att ta bort det gamla innan jag lägger in på nytt men det går inte att ta bort det.
 ​Hoppas någon förstår hur vad jag menar!

​Med vänlig hälsning/ Lolan
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Vi börjar med e-posten.

Du skriver att e-postadressen inte godkänns.

1. har du haft den e-postadressen tidigare och har den då fungerat?

2. Hur läser du e-posten? Surfar du till Comhems sida och loggar in. Eller har du något program i datorn som hämtar din e-post, vilket program i så fall? Är det Windows 10 inbyggda e-postprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med e-posten.

Du skriver att e-postadressen inte godkänns.

1. har du haft den e-postadressen tidigare och har den då fungerat?

2. Hur läser du e-posten? Surfar du till Comhems sida och loggar in. Eller har du något program i datorn som hämtar din e-post, vilket program i så fall? Är det Windows 10 inbyggda e-postprogram?

Hej, trevligt att du svarar! Nu tycks allting strula.

​Jag kontaktade Comhem i tisdags för att jag trots nytt lösenord inte kunde komma in. De kunde inte lösa problemet.

Jag betalar mina fakturor genom Klarna och de kunde inte kontakta mig genom mail så de SMS-ade mig om en faktura. Det var samma e-post. De hade problem med Comhem för att de vara spärrade som spam. Jag mailade Comhem om detta i går. Det är W 10 inbyggda e-postprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem att komma in i Eforum! Med hjälp av den länk som kommer i email kommer jag in men jag vet inte vad jag har för lösenord eller var jag lägger in nytt.

I mailet står:  "Avsändaren godkändes inte i bedrägerikontrollen. Det kanske inte är den avsändare de utger sig för att vara."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du kan komma in i Eforum.
 
När du ska besöka Eforum är det viktigt att du använder adressen

https://eforum.idg.se/

och inte

http://eforum.idg.se/

Kolla vad det står i din favorit/bokmärke som du använder för att komma till Eforum när du inte klickar på en länk i ett mejl.
 
Ditt lösenord till Eforum ställer du in på sidan https://eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=email
 
Varningen i mejlet behöver du inte bry dig om i detta fall utan det är bara Microsoft som är lite överkänsliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...