Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bgjo

LÖST Det går inte att starta Microsoft Outlook (Office 365)

Rekommendera Poster

bgjo

Hej,

Har ett problem med MS Office Outlook 2016 i Office 365 som jag behöver hjälp med.

När jag startar MS Outlook får jag nedanstående meddelande om att det inte går att starta beroende på att filen redan är öppen. Snabbar jag mig och startar Outlook direkt efter omstart av Windows lyckas jag men inte om jag väntar en stund eller försöker att starta om det igen efter att ha lyckats att öppnat och stängt igen.

Har varit inne på MS Community och sökt men finner inget som helt överensstämmer med detta fel.

Testade dock att köra programmet SCANPST.exe men fick även då ett meddelande om att filen var öppen. se bild 2.

Någon som vet orsaken eller vet hur man rättar till detta? Kan det möjligen hjälpa att  avinstallera MS Office och köra en ny installation eller kan man välja att reparera enbart Outlook. Tacksam för alla svar. /bgjo

post-72308-0-37381900-1497981894_thumb.png

post-72308-0-89676000-1497981909_thumb.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bgjo

Sorry vänner!

I ett försök att hämta en äldre upplaga av Outlook.pst i Filhistorik, försökte jag döpa om den befintliga .pst-filen till ett annat namn och fick då ett meddelande om att den inte gick att ändra pga att filen var öppen i Degoo molntjänst som jag provinstallerat för några dagar sedan. Stängde därför av denna (Degoo) i aktivitetshanteraren och därefter kunde jag öppna Outlook igen. Tack i alla fall. /bgjo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...