Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Leab

Outlook 2013 kalender problem

Rekommendera Poster

Hej,  i min kalender sträcker sig helgdagarna bara året ut. Hur får man de att fylla hela kalendern? Att lägga till dom enligt bild fungerar inte.

Någon som har tips?

post-5456-0-06537700-1497870867.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Vad menar du med att helgdagarna ska fylla hela kalendern? Menar du att du vill se var de ligger 2018? Kan du i så fall redan nu se 2018 kalendern i ditt MS Outlook? Hur gjorde du i så fall för att lägga in helgdagarna där?

Det står inget om årtal här men däremot om hur man kan lägga till saker i kalendern:

https://www.msoutlook.info/question/category/calendar

https://www.msoutlook.info/question/add-web-calendar
 

Jag har inte version 2013 av Microsoft Outlook men howtogeek visar hur det ser ut där och kommer med en mängd tips. Vet inte om de kan vara till någon hjälp för det du vill göra (som jag inte är säker på att jag har förstått)

https://www.howtogeek.com/203258/beginner-how-to-create-manage-and-share-calendars-in-outlook-2013/

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att kalendern sträcker sig förbi 2017 men helgdagarna som visas är bara tom 20180101. Går det att fylla på helgdagar eller görs det automatiskt?

 

Jag har lagt datafilen på en annan hårdisk så det är lätt att komma åt mailen även om jag ominstallerar datorn. Jag kör Yahoo som standardkonto.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder Kalendern i MS Office Outlook 2016 (Office 365) och kollade fram till år 2020, och där visas fortfarande helgdagarna. Kanske är det annorlunda i Outlook 2013? /bgjo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det borde vara likadant i de två kalendrarna för när jag googlar på skillnad kalender Outlook 2016 Outlook 2013 så får jag bara upp artiklar i vilka det räknas upp en massa saker som "Applies To: Outlook 2016 Outlook 2013" t ex

https://support.office.com/en-US/article/Create-additional-calendars-35A192DD-6501-4E79-8415-15B67A09E17E

https://support.office.com/en-us/article/Change-how-you-view-your-Outlook-calendar-a4e0dfd2-89a1-4770-9197-a3e786f4cd8f
 

Det finns ju en kalender i Yahoo också där man kan lägga in helgdagar ser jag nu när jag tittar efter. Den kalendern kan man bläddra fram hela 2018 i. Jag har inte själv testat att lägga in några helgdagar där så jag vet inte om det går att lägga in något för 2018. Har du prövat inläggning i Yahoos kalender Leab?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det borde vara likadant i de två kalendrarna för när jag googlar på skillnad kalender Outlook 2016 Outlook 2013 så får jag bara upp artiklar i vilka det räknas upp en massa saker som "Applies To: Outlook 2016 Outlook 2013" t ex

https://support.office.com/en-US/article/Create-additional-calendars-35A192DD-6501-4E79-8415-15B67A09E17E

https://support.office.com/en-us/article/Change-how-you-view-your-Outlook-calendar-a4e0dfd2-89a1-4770-9197-a3e786f4cd8f

 

Det finns ju en kalender i Yahoo också där man kan lägga in helgdagar ser jag nu när jag tittar efter. Den kalendern kan man bläddra fram hela 2018 i. Jag har inte själv testat att lägga in några helgdagar där så jag vet inte om det går att lägga in något för 2018. Har du prövat inläggning i Yahoos kalender Leab?

Inläggning vet jag inte vad du menar, men jag använder ju Yahoos kalender det verkar som om båda kontona Yahoo och Hotmail har varsin kalender men jag använder bara yahoos. Frågan var ju varför inga helgdagar nästa och följande år finns, och om det går att åtgärda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med "inläggning" menar jag att man "lägger in" (skriver in) de helgdagar man vill ha i kalendern.

Rubriken på detta ämne är Outlook 2013 kalender problem så då har jag, och bgjo, tagit för givet att det handlar om Microsoft Office 2013. På din skärmbild står det också Microsoft Outlook. Nu, när du skriver om kalendern i Hotmail (som ju också heter Outlook), så blir jag osäker på att vi pratar om samma kalender. Det är väl inte Hotmails kalender du har problem med?

Det kanske finns någon här på Eforum som använder kalendern I Microsoft Office 2013 så den personen kan undersöka om kalendern i MS Office 2013 fungerar lika bra som den i MS Office Outlook 2016 (Office 365) gör för bgjo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är lite osäker på vad du egentligen är ute efter, men har nu kollat Outlook 2013 och det är samma som i Outlook 2016 vad beträffar visning av helgdagar. Förutsätter att du lagt till helgdagarna. Detta gör du genom att välja Arkiv-Alternativ-Kalender. Lite längre ned på sidan finns en ruta Lägg till helgdagar ​. Tryck på denna knapp om du saknar dem. Observera att detta gäller kalendern i Microsofts Office-svit 2013 & 2016!

 /bgjo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använder inte Office utan Outlook som jag köpt separat. Så det är den Ou som finns i Office.

Jag har lagt till kalender precis som sagts ovan men helgdagarna sträcker sig bara till året ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...