Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VLC Media Player crashar vid försök att uppdatera


Spac3man

Rekommendera Poster

har länge försökt att uppdatera till senaste vlc men varje gång så slutar programmet att fungera.

den börjar ladda senaste uppdateringen men sen crashar det.

 

hur löser jag detta?

har provat att köra som admin utan resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar du inifrån VLC eller laddar du hem installationsprogram för senaste versionen?

 

Om du försöker uppdatera inifrån programmet, prova istället med att avinstallera det och ladda ned installationsprogrammet för senaste versionen och kör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar du inifrån VLC eller laddar du hem installationsprogram för senaste versionen?

 

Om du försöker uppdatera inifrån programmet, prova istället med att avinstallera det och ladda ned installationsprogrammet för senaste versionen och kör det.

jag uppdaterar inifrån. tog hem senaste och installerade, då funkade det :)

 

men varför avinstallera först? ska man ju inte behöva vid en uppdatering..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men varför avinstallera först? ska man ju inte behöva vid en uppdatering..

Sant. Det har jag aldrig behövt. Jag brukar göra som du gjorde nu, dvs ta hem senaste och installera. Jag tror VLC helt enkelt uppdaterar den gamla versionen på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men varför avinstallera först? ska man ju inte behöva vid en uppdatering..

Eftersom din uppdatering inte fungerade och VLC Kraschade vid försök så vet vi att något var fel med din installation. Det vi inte vet är om det är fel i versionen som VLC gett ut (en bugg) eller om något annat påverkade. Så genom att avinstallera programmet så är vi rätt säkra på att få bort det som trilskas och kommer kunna installera den nya versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Det har jag aldrig behövt. Jag brukar göra som du gjorde nu, dvs ta hem senaste och installera. Jag tror VLC helt enkelt uppdaterar den gamla versionen på det sättet.

 

mm som många andra progs ;)

Eftersom din uppdatering inte fungerade och VLC Kraschade vid försök så vet vi att något var fel med din installation. Det vi inte vet är om det är fel i versionen som VLC gett ut (en bugg) eller om något annat påverkade. Så genom att avinstallera programmet så är vi rätt säkra på att få bort det som trilskas och kommer kunna installera den nya versionen.

 

jo det är klart. men nu har jag ju ändå uppdaterat utan att avinstallera först. men blir det nått mer strul så gör jag som du sa :)

 

kanske kan vara så att den versionen jag hade tidigare var för gammal för att kunna ladda senaste uppdateringen..har inte tänkt på att uppdatera just vlc så mycket tidigare

Den kraschar för mig också så jag uppdaterar manuellt

:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...