Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med installation av windows 10


per&nilsson

Rekommendera Poster

per&nilsson

Jag fick problem med min laptop och fick därför installera om den, men då fick jag se att Windows 10 är helt borta och nu har jag problem att fixa tillbaka 10: igen.

 

Det går så långt att installationen nästan är färdig och datorn laddas om och det är då som problemet kommer, efter omstart kommer det upp ett program som heter OneKey Recovery, om jag klickar på den som ominstalleras Windows 8.1 igen.

 

Jag har varit kontakt med Microsoft och det kan hjälpa mig, men just då hade jag inte ett USB sticka på minst 4 GB. Men nu har jag det. Men tyvärr så har det stäng och öppnar på måndag igen.

Så nu undrar jag kan någon hjälpa mig och beskriva hur jag ska gå till väga,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag fick problem med min laptop och fick därför installera om den, men då fick jag se att Windows 10 är helt borta och nu har jag problem att fixa tillbaka 10: igen.

 

Det går så långt att installationen nästan är färdig och datorn laddas om och det är då som problemet kommer, efter omstart kommer det upp ett program som heter OneKey Recovery, om jag klickar på den som ominstalleras Windows 8.1 igen.

 

Jag har varit kontakt med Microsoft och det kan hjälpa mig, men just då hade jag inte ett USB sticka på minst 4 GB. Men nu har jag det. Men tyvärr så har det stäng och öppnar på måndag igen.

Så nu undrar jag kan någon hjälpa mig och beskriva hur jag ska gå till väga,

 

Börja med att hämta Windows 10 och lägg det på USB-minnet: http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Sedan ska du starta datorn från USB-minnet och hur du gör det varierar mellan olika datormodeller.

Säg till om du behöver ytterligare hjälp och i så fall med vad.

 

Obs! Allt på hårddisken kan komma att tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...