Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera MP4 till MPEGII, problem bränna DVD


Beneke

Rekommendera Poster

Jag laddar ner Youtube-filer som jag sedan koverterar till mpeg-II för att bränna ner på DVD.

 

Problemet är att windows brännarprogram säger att många av filerna är skadade och inte går att bränna- Men det går alldeles utmärkt att titta på dem i "Windows media player".

 

Jag har prövat med både "Freemake video convereter" och "Any video converter ultimate" men inget hjälper.

 

Nu har dessa båda program massor av olika inställningar som jag fattar nada av.

 

Något som vet vad som löser problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

DVD använder mpeg2 för komprimering men är inte mpeg2 fullt ut. För att en mpeg2 ska fungera som DVD måste den ha upplösningen 720x568, 25 frames/sek och vara interlaced. En del program klarar av att ändra upplösning och behålla bredd/höjdförhållandet genom att lägga att lägga till svarta fält över/under eller höger/vänster om bilden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kanske prova att konvertera youtubefilerna till MP4-filer och sedan bränna?

 

Jag tolkade frågan som att man ville bränna till DVD, men mp4 är långt utanför DVD-standarden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men använd MP4-filen som inputfil i programmet Freemake Video Converter och välj där DVD som outputfil. Det har jag gjort många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Visst, men använd MP4-filen som inputfil i programmet Freemake Video Converter och välj där DVD som outputfil. Det har jag gjort många gånger.

 

Ah, ja det borde ju fungera. Har visserligen inte använt det programmet, men då borde det ju kunna ta Youtube-fllen direkt som input?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde funka. Annars kan du prova med två konverteringssteg i Freemake VC:

1. Youtubefilen konverteras till MP4

2. MP4-filen från steg 1 konverteras till DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...