Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Advanced SystemCare eller Wise Care 365?


Sture888

Rekommendera Poster

Vilket program är mest pålitligt när ena programmen hittar massa fel när ett annat redan har fixat en massa fel. Advanced SystemCare har ju redan fixat en massa fel så hur kan Wise Care 365 meddela om massa fel?

 

Det här tas inte upp i nån artikel hur det kan vara så.

 

Vad är det som Advanced SystemCare hittar som inte Wise Care 365 hittar? Vad är det Wise Care 365 hittar som inte Advanced SystemCare hittar?

 

Är det fiktiva fel som gör Windows beroende att rutinmässigt köra programmet som sätter nytt datum när systemet degraderas? Hur sant låter det att Advanced SystemCare redan efter några timmar upplyser om fel? Var hade det felet sitt ursprung ifrån kan undras.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sture888!

 

Jag är mycket misstänksam mot sådana där program och använder inget av dem. Enligt min åsikt så hittar de en massa fel som inte är några fel. Antivirusprogrammet AVG Free brukar erbjuda mig att använda ett sådant och när jag testade hittades det saker att åtgärda vilket jag struntade i. Det gör inget om man har några ogiltiga registerposter t ex. En sak som däremot var bra var att jag blev upplyst om att jag hade ett program som behövde uppdateras, nämligen VLC media player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomen, PC FÖR ALLA gör ju bara enskilda tester hur bra program är men granskar inte bakomliggande.

 

Så blir det som att testa vilket program som har bäst placeboeffekt när det inte är på frågan hur vida programfel är fixade. PC FÖR ALLA tittar bara på utseendet, användargränssnittet, menyer m.m

 

Att båda program hittar princip lika mycket fel efter att ena har fixat det väcker inga frågetecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har frågor om varför PC för Alla gör sina tester på ett visst sätt så får du vända dig till deras redaktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när det gäller s k optimeringsprogram så kan jag inte påminna mig om att PC för Alla någonsin har gjort några tester på dem. Jag har något minne av att jag sett några av dem i deras programbank men det var länge sedan, förmodligen 2006 eller 2007.

 

(CCleaner, som jag själv har, räknar jag inte till optimeringsprogrammen. Det programmet fungerar mest som snabb informationskälla för mig: vilka säkerhetskopieringar jag har t ex.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Advanced system care ultimate måste vid någon tidpunkt rimligen ha täckts av PC för alla, för jag använder det, och jag vågar inte installera något okänt om jag inte läst om det i tidningen eller tidningens webb ... :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som en gång i tiden har funnits i känd programbank eller täckts av känd tidskrift kan omöjligt vara rekommendationer för all framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att Advanced SystemCare hittar fel redan efter nån dag när Wise Care 365 inte hittar nåt fel? Vilket program talar sanning,,  elle är det ett påhittat fel som Advanced SystemCare bara hittar

 

Har man testar olika optimeringensprogram så har alla ihop hittat över flera miljoner fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att Advanced SystemCare hittar fel redan efter nån dag när Wise Care 365 inte hittar nåt fel? Vilket program talar sanning,,  elle är det ett påhittat fel som Advanced SystemCare bara hittar

Det får du nog fråga resp. tillverkare om, det är väl inget som vi vanliga Windows-användare i Sverige kan veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får du nog fråga resp. tillverkare om, det är väl inget som vi vanliga Windows-användare i Sverige kan veta.

 

Angående städprogram så blir testen inte hållbar för sin granskning när olika program hittar fler eller färre skräpfiler. Om nödvändiga skräpfiler har tagits bort tas inte upp.

 

Den ytliga testen bör ju gå ut på att det programmet som hittar flest skräpfiler är bästa programmet. Varför välja ett som hittar färre skräpfiler bara för det är resurssnålare?

 

Testen granskar inte de fler hittade skräpfiler hur vida viktigt det är att tas bort än att argumentera generellt,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Advanced SystemCare eller Wise Care 365?

 

Jag vill å' det kraftigaste avråda alla från att använda något som helst 3:e part program som anser sig kunna ge en bättre dator och snabbare system.

Allt detta är rent lurendrejeri för att tjäna pengar och absolut inget man skall tro på.

Tvärtom, man riskerar att få ett Windows system som inte kommer att vara stabilt och i värsta fall inte ens kunna starta!

 

Jag ställer istället motfrågan: bevisa för mig att ett system med otaliga (10000 tals) sk.felaktiga registerposter som skulle ha någon som helst påverkan på vilket Windows system som helst och jag med flera kan bemöta detta när det gäller prestanda och även övrigt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som PC FÖR ALLA inte tar upp och bara testar Advanced SystemCare som städprogram men bortser resten. Men varför tipsar de om stora program och bara kommenterar städfunktionen, vad är logiken ignorera resten?

 

Så du menar man inbillar sig att datorn är kvickare och starta upp snabbare?

 

Det verkar som att du inte har använt såna program så vad ger du dig in på om du inte har testat med egen bedömning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det är ju det som PC FÖR ALLA inte tar upp och bara testar Advanced SystemCare som städprogram men bortser resten. Men varför tipsar de om stora program och bara kommenterar städfunktionen, vad är logiken ignorera resten?

 

Så du menar man inbillar sig att datorn är kvickare och starta upp snabbare?

 

Det verkar som att du inte har använt såna program så vad ger du dig in på om du inte har testat med egen bedömning?

 

Jag ger två svar och en fråga här nu,

1. Ja på frågan om inbillning enligt vad jag sade i början.

2. Jag har använt och testat alla liknande sådana program (i utvärderingssyfte bl.a) och jag kan med säkerhet säga att du har fel.

3. Jag undrar om du inte är ute och "trollar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som PC FÖR ALLA inte tar upp och bara testar Advanced SystemCare som städprogram men bortser resten.

Var är sidan där Pc för Alla testar Advanced System Care?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är sidan där Pc för Alla testar Advanced System Care?

Är ju inte en test, bara en länk/förslag ungefär mitt på sidan?

 

 

För dig som vill ha ett program som städar alla hörn av systemet, kan vi rekommendera Advanced Systemcare

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.536997/seg-dator-det-har-programmet-hjalper

 

Ccleaner har jag använt sen många år och har aldrig krånglat med städning av filer och registret.

Men om datorn blir snabbare är nog bara psykologiskt tror jag.

 

Kan städa datorn med olika program men Avast hittar massor som kan optimeras bara man köper deras program, är inte det lustigt?

Fungerar faktiskt bra på mobilen med android.

 

Så det är nog bara dammet i datorn de inte kan städa bort genom alla erbjudanden och pop-ups som dyker upp med olika förslag att din dator känns slö och måste rensas på femtioelva sätt bara du betalar en nätt summa till oss.

 

Visst det finns många program som är bra på mycket, men man får själv prova och se om det gjorde susen eller skadade datorn på något sätt, det gäller att ha backup innan.

 

Ha en härlig midsommar alla, och mycket silltårta med diverse drycker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Är ju inte en test, bara en länk/förslag ungefär mitt på sidan?

Ccleaner har jag använt sen många år och har aldrig krånglat med städning av filer och registret.

Men om datorn blir snabbare är nog bara psykologiskt tror jag.

 

Kan städa datorn med olika program men Avast hittar massor som kan optimeras bara man köper deras program, är inte det lustigt?

Fungerar faktiskt bra på mobilen med android.

 

Så det är nog bara dammet i datorn de inte kan städa bort genom alla erbjudanden och pop-ups som dyker upp med olika förslag att din dator känns slö och måste rensas på femtioelva sätt bara du betalar en nätt summa till oss.

 

Visst det finns många program som är bra på mycket, men man får själv prova och se om det gjorde susen eller skadade datorn på något sätt, det gäller att ha backup innan.

 

Ha en härlig midsommar alla, och mycket silltårta med diverse drycker. :)

Hej,

 

Jag citerade inte allt.

Men visst CCleaaner är ett särskilt bra bra program - men jag använder det aldrig någonsin för att rensa registerposter.

Och märk väl - använd detta med ytterst stor försiktighet, hellre att använda det för att tömma cache-filer och temp-kataloger - men icke att rensa registret!

 

Glad midsommar och hoppas ni får äta goda fjolårets Surströmming! :thumbsup:

 

[Edit] En väldigt bra funktion i just gratis CCleaner ar att man kan enkelt välja vilka program som skall stängas av från Windows autostart.

Tools > Startup

Samt funktionen för att finna duplicerade filer på alla diskar Tools > Duplicate Finder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surströmming är alltid gott även om jag helst väntar till i augusti med att avnjuta denna läckerhet. Förr i tiden var det ju officiell surströmmingspremiär den tredje torsdagen i augusti och det kan man ju fortsätta hålla på, om man vill. Sveriges nationalrätt sill och (färsk)potatis känns däremot OK under midsommar.

 

Även jag önskar alla en Glad midsommar

med hopp om att ni slipper frysa. I morse var det 5 plusgrader hos oss här uppe i Malmberget.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Surströmming är alltid gott även om jag helst väntar till i augusti med att avnjuta denna läckerhet. Förr i tiden var det ju officiell surströmmingspremiär den tredje torsdagen i augusti och det kan man ju fortsätta hålla på, om man vill. Sveriges nationalrätt sill och (färsk)potatis känns däremot OK under midsommar.

 

Även jag önskar alla en Glad midsommar

med hopp om att ni slipper frysa. I morse var det 5 plusgrader hos oss här uppe i Malmberget.

 

Ha, 14 grader i Östersund i morse. Man blir trött ibland., men nu kl. 4. är det plötsligt 18?!

Fast regnmoln hopas och i morgon skall det bli regn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 grader i Verbier på 1500 meters höjd och 34 grader nere i dalen. Så har det varit i några veckor nu.

 

Trevlig Midsommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...