Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Dimos

LÖST Kan inte längre klicka på länkar i Outlook 2007

Rekommendera Poster

Dimos

Hej

Sedan ett par veckor tillbaka kan jag inte längre klicka på länkar som finns i mail i Outlook 2007 (se meddelandet i bilagan).

Är det kanske min Norton antivirus som stoppar det? Jag har både Chrome och Edge installerade. Edge är standard webbläsare.

Några tips?

Tack

post-115832-0-26481900-1496337464_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Och pröva med att inaktivera Norton helt och hållet för att se om det påverkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dimos

Och pröva med att inaktivera Norton helt och hållet för att se om det påverkar.

Jag har chattat med Norton, det beror inte på detta program (jag inaktiverade brandväggen).

De hänvisar till Microsoft support, jag ska försöka nå dem per telefon eller mail.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dimos

Gör Chrome, eller Internet Explorer, som du ju också har, till standardwebbläsare tillfälligtvis. Sen kan du återgå till favoriten Edge. Se mina instruktioner här:

https://eforum.idg.se/topic/353406-kan-inte-l%C3%A4ngre-klicka-p%C3%A5-l%C3%A4nkar-i-outlook-2010/

Jag har provat att göra både Chrome och Edge till standardwebbläsare utan att lyckas (samt stängt av Outlook, startat om datorn, etc).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dimos

Jag har chattat med Norton, det beror inte på detta program (jag inaktiverade brandväggen).

De hänvisar till Microsoft support, jag ska försöka nå dem per telefon eller mail.

Jag skrev till MS community den 5/6 följande (men har fortfarande inte fått något svar):

https://answers.microsoft.com/sv-se/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10/l%C3%A4nkar-fungerar-inte-i-outlook-2007/ae79566d-4186-45a7-9919-3d51a2a83127 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dimos

Länken du hänvisar till hanterar en lösning i IE, som jag avinstallerat, pga att jag använder Edge. Dessutom är verktyget Easy Fix inte tillämpbart för just mitt problem i Outlook.

Tacksam för flera förslag!

(Det är irriterande att inte kunna klicka på en länk i ett mail).

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Beror nog på att Microsoft inte längre har support för Outlook/Office 2007 annat än med säkerhetsuppdateringar.

Länken du hänvisar till hanterar en lösning i IE, som jag avinstallerat, pga att jag använder Edge. Dessutom är verktyget Easy Fix inte tillämpbart för just mitt problem i Outlook.

Tacksam för flera förslag!

(Det är irriterande att inte kunna klicka på en länk i ett mail).

Tack

Det är inte lämpligt att avinstallera Internet Explorer eftersom det kan ge upphov till andra problem i Windows 10 och det är därför som Internet Explorer inte finns med i listan som visas i Kontrollpanelen - Program och funktioner. Hur avinstallerade du Internet Explorer?

Varför är inte EasyFix tillämpbart i ditt fall?

Har du prövat mgbtmaris förslag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dimos

Beror nog på att Microsoft inte längre har support för Outlook/Office 2007 annat än med säkerhetsuppdateringar.

Det är inte lämpligt att avinstallera Internet Explorer eftersom det kan ge upphov till andra problem i Windows 10 och det är därför som Internet Explorer inte finns med i listan som visas i Kontrollpanelen - Program och funktioner. Hur avinstallerade du Internet Explorer?

Varför är inte EasyFix tillämpbart i ditt fall?

Har du prövat mgbtmaris förslag?

Äntligen! Jag hade avinstallerat IE 11 genom Kontrollpanelen / Aktivera eller inaktivera Windows funktioner, vilket tydligen förorsakade mitt problem med länkarna.

Nu har jag aktiverat och installerat IE igen, vilket löste problemet.

När Edge är standard webbläsare i Windows, ville jag inte ha ytterligare en webbläsare installerad, utöver Chrome och Edge.

Easy fix är tillämpbart när jag har IE installerad.

Tack för alla svar (Microsoft har inte svarat på mitt brev och per telefon ville de inte hjälpa mig, pga att jag har en äldre Outlook).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mbgtmari

Kul att det löste sig efter att du hade aktiverat Internet Explorer igen!

Jag tror inte IE kan avinstalleras, bara avaktiveras, men den stör ju inte och pockar på att man ska låta den bli standardwebbläsare som Chrome gör. (Edge vill också gärna bli använd.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...