Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggningsproblem


DumBurken

Rekommendera Poster

Har en Acer Aspire X3-710 staionär som började bli slö så jag valde att göra acers egen recovery ominstallation där jag valde att bevara mina filer och bara installera om W10. 

 

När jag då efter detta startar upp så vill datorn inte kännas vid tangentbordet och jag har pinkod som inloggningsalternativ. Har provat i alla usb portar men ser i uppstarten att den inte hittar något tangentbord.

 

Löste detta genom att använda skärmtangentbordet och kunde slå in min pinkod men sen bara står den och tuggar men lyckas aldrig logga in sig. Vad gör jag? Jag kan inte komma åt bios och inte felsäkert läge heller med de kunskaper jag har.

 

Provade också att installera om w10 från skiva men botordningen är fel så det går inte heller, i och med jag inte kommer åt bios och kan ändra.

 

Känner mig maktlös och hoppas på att någon av er kan tipsa

 

//Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett trådlöst tangentbord, ett som är USB-anslutet eller något annat?

Det allra bästa är ett tangentbord som är anslutet till en PS/2-kontakt (rund) om datorn har en sån kontakt, och i andra hand ett enkelt tangentbord som är anslutet med USB och då kan det ofta finnas en USB-kontakt på baksidan av datorn som är särskilt anpassad för tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett trådlöst tangentbord, ett som är USB-anslutet eller något annat?

Det allra bästa är ett tangentbord som är anslutet till en PS/2-kontakt (rund) om datorn har en sån kontakt, och i andra hand ett enkelt tangentbord som är anslutet med USB och då kan det ofta finnas en USB-kontakt på baksidan av datorn som är särskilt anpassad för tangentbord.

Tack Cecilia. Lyckades låna ett tredje tangentbord och lyckades ta mig in och göra en total ominstallation så nu ser den ut att fungera igen. Har inte hunnit testa så mycket än men gör det under helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...