Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopplingsinstruktion i Word från Excel lista


Sucram1975

Rekommendera Poster

Sucram1975

Hej,

 

Behöver hjälp med att koppla flera rader i ett excel till ETT word-dokument, exempel

 

Företag Anställd Företag X Lisa Företag X Kalle Företag X Gustav Företag Y Fredrik Företag Y Petter

 

Här vill jag alltså koppla till två word-dokument (se företag) men respektive anställd från de två företagen på varje word-dokument.

 

Hur ser kopplingsinstruktionen ut för detta? Är det kopplingsinstruktionen i word som jag skall hantera eller är det något i excel-dokumentet som jag skall hantera?

 

Tackar på förhand!

/Marcus

 

edit, bifogar mitt exempel i excel format istället...Kopplingsinstruktion.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är nog att anpassa uppställningen av data till hur Word vill ha det istället för att bända på Words regler för att passa ditt format.

 

Dvs en tabell där data kan hämtas på en rad. Alla anställda på företag X på en rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Nu är det snart 22 år sedan jag och några andra på jobbet höll på med just detta. Worddokument med länkar från Excel. Vi hade stora planer på jobbet. Tyvärr visade det sig att i då aktuella versioner av Excel och Word var max antalet kopplingar 8 st.

Gjorde man en koppling till så försvann en av de man redan gjort.

Kan vara värt att ta reda på så ambitionerna inte är större än var Word klarar av idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...