Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Undvika uppdateringar i WMP + spellista fungerar ej i mp3


hjhj

Rekommendera Poster

Hej!

Här kommer ännu en rookie-fråga=)

 

1. Går det att, när jag laddat upp en ny skiva, eller bok i datorn, undvika att den laddas upp i Windows media player.

Tog bort album från WMP och sen när jag startade datorn så laddade de upp sig igen i WMP.

Tänkte fråga om det går att ställa in något så jag måste manuellt lägga upp varje album aktivt i WMP?

 

Kanske kan man stänga av någon slags automatisk  uppdatering i Windows Media Player och själv aktivt välja vilja musik/bokfiler man vill ska laddas upp där?

 

 

 

2. Windows Media Player hängde sig, så den behövde " repareras"/felsökas enligt ett meddelande ( om jag förstod det rätt). Efter detta så var hela den albumordning och namngivning av musikalbum och böcker i oordning i Windows Media Player.  En del filer hamnar ju en folder "okänd" och en del album har fel titlar. Så har själv redigerat allt så det blivit korrekt, som jag vill ha det.

 

Nu var hela den gjorda ordningen borta.

Är det så att när jag ändrar albumtitlar, numererar album, etc etc i Windows Media Player så är det i själva Media Player jag ändrar?

Och dessa ändringar sparas inte i windows mapp Musik på datorn?

 

Går det att förhindra att om jag måste byta dator/återställa befintlig dator etc etc, ominstaller Windows meida player,  går det att förhindra att min egen redigerade och korrigerade musiktitatlar etc i Windows Media Player inte förändrar sig igen, tillbaka som de var tidigare?

 

 

 

 

3. Har en mp3 spelare, Sandisk clipsport+.   Gör jag en spellista i WMP och överför denna så går den A. inte att hitta i mp3 spelaren B. än mindre spela upp =)=).

Tror att spellistan i WMP blir .wpl format.  Är detta ett format kanske inte kan spelas upp eller går det att ändra på inställningen?

 

 

 

 

 

.....som sagt, kanske märkliga frågor, men man måste ta chansen att fråga=)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

1.  Ja, om du byter till en annan spelare i filens egenskaper(den som ska spelas upp), högerklick och välj din spelare(öppna med, välj standard program).

Givet att du har en annan spelare, jag kör med gamla Winamp eller VLC.

 

2. Du kan skapa spellista i Winamp som blir en xxxx.m3u fil i den mapp du spelar eller annat ställe på datorn.(använder inte själv detta utan låtarna får vara som de är i mappen)

 

Du spelar i bokstavsordning eller med ett nr. före namnet i filen, typ  001,002,003. beroende hur många filer det är, 10 spelas före 1, därav nollorna.

Klicka på sista filen och markera alla till första filen(mus vänster+shift) annars blir det fel ordning på spelningen, sista låten kommer först sen andra och resten.(i Winamp + fler)

 

3.   Tror inte att din mp3 spelare kan hantera listan och att låtarna måste givetvis finnas på spelaren inte bara spellistan i så fall, (den kan ju inte spela upp det som inte finns i minnet).

 

Fanns ju en uppsjö av spelare förr innan mobilen tog över och med olika sätt att spela upp musik och format.

 

Den första jag såg hade 32meg minne som räckte till ca 6 låtar(beroende på bit-formatet), inte mycket till nytta med denna spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Vedex!

tack för tipsen.=)

Jag ska testa förslagen och se vad som händer!

/mvh

hjhj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...