Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontrollpanelen + den här datorn


hjhj

Rekommendera Poster

Hej!
Som ni ser på frågan så är jag rätt okunnig om datorer. 
Men tar chansen att fråga!=)

 

 I Kontrollpanelens  " Avinstallera eller ändra ett program" så kunde jag tills i går se hur programmen hamnade i kronologisk ordning.

Från och med i gör de inte det längre. Själva uppställningen är inte lika dan som förut och som rubriker står det numera: Låt, låttitel, album, ttiel.....   - som om det var Windows Media Player.

 

I " den här datorn" så har mapparna med foton + andra mappar hamnat nederst på skärmen , tidigare var de överst     och  disc d, disc c  ikoner har hamnat överst på skärmen.  Båda mappar och disc-ikoner ser nu också annorlunda ut än de gjort tidigare.

 

Behöver jag kanske göra en återställning av windows 10?

 

 

Som sagt rätt okunnig, men tacksam för nybörjarhjälp! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En systemåterställning till igår eller en annan dag kan vara ett enkelt sätt att få tillbaks tidigare utseende.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/12415/windows-10-recovery-options avsnittet "Återställa från en systemåterställningspunkt"

 

Om det kan tänkas att du igår var inne och ändrade mapputseenden (eller körde något program som gjorde det) kan du pröva med att i Mappalternativ välja Återställ mappar. Du kommer dit genom att i "Avinstallera eller ändra ett program" klicka på Ordna, följt av Ändra mapp- och sökalternativ och sen fliken Visning.

 

Annars så går det att ändra vilka kolumner som visas genom att högerklicka på en av kolumnrubrikerna, t ex Namn, och välja Mer... och sen bocka för de kolumner du vill ha och ta bort bockarna för de du inte vill ha. Vilken kolumn som ska användas för sortering bestämmer du genom att vänsterklicka på den kolumnrubriken, i ditt fall Installationsdatum. Man sorterar på samma sätt i Utforskaren/Den här datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har du kollat på Kontrollpanelen så att du inte har ändrat i sorteringsordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jo jag försökte på en återställning till en version från tidigare i maj, men den tog lång tid och sen kom ett felmeddelande att det inte fungerade återställa.

Så då tog jag och letade upp ditt alternativ med mappalternativ. Hittade knappen visa och sen kunde jag justera lite där så det passar mig.

( jo det måste vara så jag gjorde...hmm=)=)

 

tackar!

 

( nu ska jag bara försöka förstå mig på hur/varför windows media player klyddar ....eller om det bara är så att den fungerar korrekt om den gör...men jag gillar det inte.....mycket extra jobb när den behövts laddas upp igen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...