Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kortfråga externt tangentbord (android) (Löst)


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej

Funderar på att kina importera ett "fodral" med tangentbord. Detta fungerar bara på android vilket min telefon, en BQ E5, kör (version 4.4). Men det talas i texten om att telefonen måste ha stöd för OTG och jag vet inte vad det är. Under inställningar/inmatning står det något om styrplatta och mus. Är det det som menas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Normalt kan en mobil med micro-USB endast agera USB-device och anslutas till en dator. Med OTG-stöd kan mobilen även agera USB-host och kan då ta emot USB-enheter som tangentbord, mus, USB-minne etc mha en OTG-adapter. 

 

Min erfarenhet är att det oftast är mobiler i det övre prissegmentet som har stöd för OTG, men kollar man här http://www.ebay.es/itm/CABLE-ADAPTADOR-OTG-USB-2-0-BQ-AQUARIS-E4-E4-5-E5-E5-4G-E5-FHD-E6-/141550287631 så går det att köpa OTG-adapter till din telefon, så den borde ha stöd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om en sådan kabel ingår i paketet. Den nämns i instruktionen i vart fall. Kan inte bifoga bilder nu då jag kör mobilversionen av sidan.

 

Edit: Det är en sådan här: http://dizw242ufxqut.cloudfront.net/images/product/householdappliances/hushllsapparater/image644/tangentbord_med_vska_fr_android_surfplatta__mobiltelefon-37849537-14460933-xtrab.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag beställde och den kom ganska snabbt. Behövde inte göra några inställningar alls i telefonen utan kunde bara peta i kabeln (ja, den fanns med) och köra. Nä, tangentbordet har inte ÅÄÖ. Såg samma produkt på en svensk sida och den hade inte heller ÅÄÖ. Men priset var dyrare  :P .  Men eftersom det "interna" tangentbordet funkar så fort man kopplar bort fysiska så kan man ju lägga till dessa bokstäver i efterhand. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...