Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilen vill inte ansluta till internet via wifi


Mad Man

Rekommendera Poster

Köpte en ny telefon till dottern idag, men telefonen vill inte kännas vid wifit, åtminstone inte inte internet. Telefonen säger att att den är ansluten till nätverket, men jag misstänker att det inte är helt sant. Den nya telefonen funkar utmärkt på i grannens wifi och övriga elektroniska prylar funkar bra i mitt nätverk, vilket får mig att misstänkta att det är något vaj mellan telefonen och nätverket.

 

Jag har ingen aning hur jag skall lösa detta och jag har en vädligt lessen dotter, just nu. [Jag har postad denna fråga på fler forum, om det är någon som känner igen sig]

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Vilken kryptering har du på ditt trådlösa nätverk? Nyare telefoner kräver kryptering wpa2/psk - aes för att ansluta till nätverket. Det skadar inte heller att använda 802.11 g/n eller enbart n om övriga prylar i ditt kan hantera det.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst!

 

Ett telefonsamtal till Telia supporten löst det. Tydligen är just Telias router´s kryptering lite kinkig med att låta Samsungmobiler komma ut på internet. Men en ny mjukvara i routern löste det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...