Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webläsaren IE "stängs" ofta.


yvo44

Rekommendera Poster

Webläsaren (IE11, använder Windows8.1) stänger ofta websidor plötsligt och så tar det några sekunder så startar den om den stängda sidan/sidorna automatiskt. Särskilt ofta händer det samtidigt som jag själv stänger ned en annan websida.  Detta sker oregelbundet, alltså inte varje gång jag stänger en websida själv. Jag vill helst inte byta webläsare om det inte är nödvändigt. Mycket irriterande, finns någon förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall kan det vara något problem i webbläsaren och någon av dessa åtgärder brukar lösa nästan alla sådana problem:

Hjälper något av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för snabbt svar. Rensa cookies mm gör jag ofta så det är inte problemet. Men kanske mina inställngar i Internet Explorer behöver ses över. T ex har jag bockat för 'Töm Temporary Internet Files när webläsaren stängs'. Eftersom mina problem uppstår just när en websida stängs kan det kanske ha något samband. Jag bockar av detta så får jag se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hjälper inget av förslagen. Websidor stängs av sig själva titt som tätt ändå.

 

Ibland kommer följande info upp /men inte alltid):

"Ett problem med websidan fick Internet Explorer att stänga fliken och öppna den igen."

 

Ibland stängs alla öppna websidor på det sättet, ibland bara en av flera.

 

Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något tillägg, t ex en annonsblockerare, i webbläsaren? Kan det vara ditt antivirusprogram som bråkar? Vilket använder du?

 

Jag vet inte om du har någon annan webbläsare installerad men i så fall vore det bra att se om du får samma problem där. (Jag har aldrig haft problem med Internet Explorer men jag använder den förstås inte så ofta nuförtiden utan håller mig mest till Firefox. När något inte fungerar i den använder jag Internet Explorer eller Chrome. Det är aldrig fel att ha flera webbläsare installerade.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg har så få tillägg som möjligt. F.n. använder jag Windows Defender.

 

Det är bara IE som krånglar på detta sätt. Men helst vill jag fortsätta att använda IE. Det är ytterst irriterande att Microsoft inte kan fixa detta problem.

 

Jag har löst det tillfälligtvis genom att jag använder Chrome till vissa tyngre websidor som ofta verkar krångla till det för IE. Men jag är inte nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju se om det syns till något ovanligt i Internet Explorer med hjälp av programmet FRST om du vill. Det är ju inget vanligt problem att IE krånglar på det sätt som du beskriver, men om det bara gäller gamla webbplatser som inte har uppdaterats på många år kan det kanske vara något i dem som orsakar problemet.

 

Om du vill gå FRST-vägen så ladda ner Farbar Recovery Scan Tool (FRST) och spara på skrivbordet.
För 64-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exe
För 32-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exe

Starta FRST.
Läs villkoren för programmet.
Klicka på Yes för att acceptera.
Klicka på Scan-knappen.
När det är klart kommer det att ha skapats två loggar FRST.txt och Addition.txt på skrivbordet.
Bifoga de två filerna till ditt svar. Klicka på Använd fullständig editor för att se hur du bifogar filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...