Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gamla Chrome-bokmärken?


ShorTee

Rekommendera Poster

Igår kväll försökte jag lösa ett problem vi haft på vår stationära dator i några veckor, där vissa videoklipp från Youtube inte kunnat visas pga att det funnits en begränsning där.

 

När jag klickat på nån länk i t ex FB så dyker en till flik upp med Youtubelänken och sen en ledsen figur som säger att bara administratören kan lösa problemet. Det visade sig att min 10-åriga dotter vid ett tidigare tillfälle på något vis loggat in på sin skoladress (Chromebook) och min analys är att Chrome känt av hennes ålder och därmed kört igång begränsningen.

 

Jag loggade då ut henne och sen in med min egen nya @gmail-adress men då försvann alla bokmärken, sparade lösen och alla inställningar! Katastrof!!

Istället finns där mina jobb-bokmärken och historiken från jobbet dyker upp i hemdatorn. Att det från jobbet finns där är ijuförsig inte så konstigt men att jag kanske inte kan få tillbaka de gamla är mer bekymmersamt.

 

Hjälp tack!

 

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jag har testat det. Precis som människan i länken så har jag försökt flera gånger och därmed stängt ner Chrome ett flertal gånger. Då funkar inte det tyvärr.

 

Jag tycker som flera personer i liknande trådar att efter allt det arbete man lagt ner på att organisera bokmärkesfältet att det är märkligt att de inte sparas under längre tid än bara för det tillfälle man öppnar Chrome just då.

 

En sista utväg där jag tror att de ev kan finnas är synkade i en gammal inloggning men där kommer jag inte ihåg lösenordet och det var så denna soppa började. Och Chrome/Google kan inte bekräfta att det är jag som vill in där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...