Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra utseende på Opera 45?


Mikael63

Rekommendera Poster

Efter att Opera uppdaterats till version 45 (45.0.2552.812) har den begåvats med en, ibland, förskräcklig färg där flikarna återfinns.

Verkar bli olika vid omstarter, just nu är det en behaglig färg:

post-52940-0-61966900-1495401318_thumb.png

Tidigare en annan färg som funkar:

post-52940-0-38025900-1495401106_thumb.png

Ibland är denna Magenta/Lila och då syns inte texten.

post-52940-0-29038900-1495401513_thumb.png

 

När jag försöker kolla inställningarna hittar jag inget annat att ändra än bakgrund och när jag då kollar på diverse hjälp-sidor om Opera ser jag att de är föråldrade/ej stämmer med min version av Opera.

Det är alltså många inställningar som man ska kunna göra enligt dessa hjälp-sidor men jag kommer inte åt dessa...

 

Hjälp!

 

Tillägg: Skrivs en del på forums.opera.com men jag har inte hittat någon lösning.

Valet att "Enable System colour on top bar" finns inte i mina inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet egentligen inte vilka inställningsmöjligheter jag hade före v45 då jag inte hade anledning att "pilla på" detta med färgen.

Jag ser att det dessutom ÄR skillnader mellan Windowsvarianten och Linuxvarianten. Om man får tro det som skrivs på det forumet.

 

Är väl egentligen inte värre än att man startar om Opera om den ilskna färgen dyker upp, känns lite fel att installera v44 igen.

 

OT: Läste på Opera-forumet att man tipsade om webbläsaren Vivaldi och testar därför denna nu.

 

Ännu mer OT: I Vivaldi ändras färgen på "on top bar" + bokmärkesfältet efter den sida man besöker.

 

Läs mer om Vivaldi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...