Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låsa kategorier i mappar


Solspindeln

Rekommendera Poster

Solspindeln

HUR LÅSER man kategorierna i mappar? Eller skapar ett grundutseende i olika Mappar?

 

T.ex. i Musikmappen vill jag ha -Namn - Längd - Senast ändrad-...

MEN ::::::::: de återgår till "alla" andra OINTRESSANTA! kategorier igen....

"och skapar....lätt oro".... (inte bara Atsingen...):::::::::::::::::::!!!!

 

Använder mest CCLEANER och urkyssat att röra mappinställningar.

 

Går det att konfigurera en individuell inställning som inte ändras OAVSETT, vad olika "rensprogram" gör? Nån sorts OverLord?

 

  Stefan sökandes DataFriden, och så nära, att alla trivialiteter blir iögonfallande....

 

Du har väl inte missat att HP-Datorer har fabriks inlagda KEYLOGGER?

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.682484/varning-vissa-hp-datorer-sparar-och-lagrar-allt-du-skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,
Du rör till det i tråden om flera saker.
En tråd = ett ämne är grundregeln på Eforum, även om vi kan töja på detta ibland.
Vill du tipsa om en intressant webb-plats som inte hör till en befintlig tråds ämne, så har Eforum denna underkategori: Surftips
När det gäller din länk ovan ang. HP-keylogger har Eforum: Säkerhet - övrigt
där denna information passar bättre, men ingen fara, moderator flyttar i så fall en tråd till rätt kategori om det skulle råka hamna fel.

 

Går det att konfigurera en individuell inställning som inte ändras OAVSETT, vad olika "rensprogram" gör? Nån sorts OverLord?

Nej med modifikation.

Det går däremot att ha olika individuella inställningar för varje inloggad användare.

När man är inloggad som vanlig användare har man begränsade rättigheter om vad man får göra och att ändra med sk. rensningsprogram är inte tillåtet, där endast Administratör har tillåtelse - men inte heller alltid - att påverka systemet och dess användarprofiler.

Som alltid rekommenderar jag att vara inloggad som användare och inte som Administratör (även om man är ensam användare av datorn) pga. säkerhetsskäl.

 

I Windows Vista, 7 och senare kan man via Mappinställningar göra en sk. överordnad inställning som gäller alla mappar, nya som skapas eller också oberoende en i varje individuell mapp kan man välja att ha en egen visning av tex. miniatyrer, sortering etc.
 
Ex. Om du väljer i en enskild mapp att denna skall sorteras och visas i en särskild ordning så kommer denna att alltid visas så.
Prova detta: i Alternativ för Utforskaren och testa att ändra. Det var så länge sedan jag höll på med detta.
 
post-73434-0-23185800-1495237808_thumb.png

 

Eller se: Microsoft Så här ändrar du visningsinställningar för mappar och anpassar mappar

Hur fungerar det nu? Eller har jag missuppfattat frågan?
Mvh Flyfisherman, Moderator :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...