Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett nätverksuttag på var sida om väggen


Slopy

Rekommendera Poster

Nu har jag en patchkabel genom ett hål i väggen med pc:n på ena sidan och routern på den andra sidan.  Tänkte snygga till det lite. Kan man ha ett nätverksuttag på var sida om väggen mitt emot varandra och så terminera dem mot varandra? Funkar detta och utan att man tappar hastighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

Skulle nätverksuttag påverka hastigheten negativt skulle ju ingen använda sådana lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte närmast på om det kunde bli problem om man terminerar uttagen mot varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att terminera dem mot varandra?

Att koppla dem mot varandra. 1 mot 1, 2 mot 2 osv. Så att de fungerar som en skarvning på väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med en "Patchkabel", har du en stelare installationskabel, eller är det en mer mjukare vanlig nätverkskabel, finns ju också kablar meden sold ledare i mitten, eller är det en kabel med flertalet partrådar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med en "Patchkabel", har du en stelare installationskabel, eller är det en mer mjukare vanlig nätverkskabel, finns ju också kablar meden sold ledare i mitten, eller är det en kabel med flertalet partrådar?

Med en bit solid enkardelig installationskabel. Och terminera nätverksuttagen som man som man vanligtvis gör. Det är så jag tänkt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en bit solid enkardelig installationskabel. Och terminera nätverksuttagen som man som man vanligtvis gör. Det är så jag tänkt mig.

Ja, det är ju så nätverken vanligtvis ser ut...

 

Från en router/switch till nätverksuttag (med en sk-patchkabel), från "insidan/baksidan" nätverksuttaget till ett annat nätverksuttag på "insidan/baksidan", från det uttaget till ex. en dator, med en sk. patch-kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju så nätverken vanligtvis ser ut...

 

Från en router/switch till nätverksuttag (med en sk-patchkabel), från "insidan/baksidan" nätverksuttaget till ett annat nätverksuttag på "insidan/baksidan", från det uttaget till ex. en dator, med en sk. patch-kabel.

Just så hade jag tänkt göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...