Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epson XP-405 slutat skriva svart


Mikael63

Rekommendera Poster

1. Erkänner utan omsvep: Har inte googlat eller sökt här på eforum.

2. En bekant har en Epson XP-405.
När den slutade skriva ut byttes bläckpatroner. Till pirat.
Skrivaren skriver inte ut tillstymmelse till svart medan de tre färgerna funkar.
Tar man bort bläckpatronerna så ser man att det är kladdigt av svart bläck på alla patroners "öppningar".
Svart bläck finns och i ungefär samma nivåer som de övriga.
Status från skrivaren (i Windows) anger bläcknivåer som verkar stämma.
Vid utskrift kan man få meddelande om att originalpatroner inte används men att det går att skriva ut ändå.
Vanliga rengöringsprocedurer från skrivarinställningarna samt från skrivarens panel är gjorda ett flertal gånger utan någon skillnad.

3. Jag tror att något munstycke satts igen och att det därför inte skulle hjälpa med en ny, originalpatron. Synpunkt?

4. Skulle det funka att använda tryckluft på burk för att blåsa rent? Ja, givetvis med risk för att det mesta då blir svart.
Man bör kunna pricka den "pigg" som sticker in i patronen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Jag tror helt enkelt att piratpatronen inte fungerar. Har haft ett par nya patroner från Nordic Ink (som lär vara de bästa) och som plötsligt bara slutat att fungera.

Har vid första tillfället fått en ny utan knot från Nordic ink, men vid andra tillfället så hade jag lite bråttom och det var helg, så det flck bli en butik istället.

Ingen av patronerna var tom, tvärtom. Den ena var rätt så ny. och hade fungerat utan problem, men så helt plötsligt död. Min syster råkade nyligen ut för samma problem och det var även där bara att köpa en originalpatron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då låter jag min bekant pröva att byta. En ny originalpatron fanns tillgänglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...