Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator kräver plötsligt lösenord för att starta!


Lolan2

Rekommendera Poster

Hej,

Efter att ha haft mycket krångel sedan jag lade in Windows 10 har jag med hjälp äntligen fått ordning på den (trodde jag)!

Helt plötsligt krävdes det ett lösenord för att komma in.

Det går inte att komma åt återställning. Kan bara starta om och det hjäper inte.

En text kommer upp under lösenordsruta med: Go to account.live.com to fix the problem or try fre last password you used on this device .

Har försökt med ett lösenord men var skall jag skriva det andra?

Skriver från min IPad!

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Efter att ha haft mycket krångel sedan jag lade in Windows 10 har jag med hjälp äntligen fått ordning på den (trodde jag)!

Helt plötsligt krävdes det ett lösenord för att komma in.

Det går inte att komma åt återställning. Kan bara starta om och det hjäper inte.

En text kommer upp under lösenordsruta med: Go to account.live.com to fix the problem or try fre last password you used on this device .

Har försökt med ett lösenord men var skall jag skriva det andra?

Skriver från min IPad!

Tacksam för hjälp!

 

Hej!

 

I din iPad gå till sidan https://login.live.com/ och försök logga in där med ditt Microsoft-konto (den mejladress du loggar in med i datorn). Berätta hur det går så får vi fortsätta därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, men jag har fått hjälp från annat håll och nu kommer jag in. Men jag skulle vilja slippa att behöva använda lösenord för att komma in. Har försökt att gå in på Inställningar men hittar inte rätt.

​Förmodligen har jag gjort något tokigt för mitt FB-konto är sig inte likt. Se skärmklippet nedan! 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta hur du gjorde för att kunna logga in igen?

Den informationen kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett PM från Lolan2:

 

Hej, något gick fel när jag skulle svara dig!
Jag har försökt med lösenord som jag fick men de fungerar inte.

Lolan2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände när du försökte svara här i tråden?

 

I inlägg 3 skrev du att du nu kom in på datorn. Menar du att det har hänt igen att du inte kommer in eller vad menar du i mer detalj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det har löst sig med lösenordet nu men jag vill helst slippa ha lösenord och undrar hur jag gör det?

​Lolan2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta hur du gjorde för att kunna logga in igen?

Den informationen kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, så är jag då inne igen. Vet inte vad som hände. Jag fick hjälp med att komma in på W10 av en vän som är högskoleutbildad och jag vet inte vad han gjorde.

​Nu vill jag veta hur man slipper lösenordet helt och hållet. Så har jag haft tidigare.
​Likaså vill jag ha hjälp med att få alla bilderna på startsidan sammanhängande till en stor fyrkant som jag också har haft tidigare.

Jag återkommer nog med fler frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, så är jag då inne igen. Vet inte vad som hände. Jag fick hjälp med att komma in på W10 av en vän som är högskoleutbildad och jag vet inte vad han gjorde.

​Nu vill jag veta hur man slipper lösenordet helt och hållet. Så har jag haft tidigare.
​Likaså vill jag ha hjälp med att få alla bilderna på startsidan sammanhängandetill en stor fyrkant som jag också har haft tidigare.

Jag återkommer nog med fler frågor!

post-130836-0-16172200-1495452380_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I din iPad gå till sidan https://login.live.com/ och försök logga in där med ditt Microsoft-konto (den mejladress du loggar in med i datorn). Berätta hur det går så får vi fortsätta därifrån.

Hej, så är jag då inne igen. Förstår inte vad som hände. Jag vill ha hjälp med att slippa lägga in lösenord. Så hade jag från början. Så är det ett ständigt plingande när det kommer upp: "Kontoinställningarna för L.L. är inaktuella." Hur mycket jag än byter lösenord så dyker detta upp.

​Jag vill också ha hjälp med att inte ha mellanrum på startsidan. Jag har haft det sammanfogat.

post-130836-0-84794500-1495657212_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...