Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samma e-mail visas EJ på datorn (Firebird) som på smart-phone (Huawei)


VIM

Rekommendera Poster

Hopplöst okunnig användare av smartphone (Huawei) samt dator med Firebird som e-postklient förstår inte hur jag ska kunna visa de e-mail som syns i smartphone men EJ i Firebird. Hur är det överhuvudtaget möjligt att sådant kan hända?

 

Dessutom får jag en varning om att denna sida INTE har en säker anslutning vilket jag hoppas är helt felaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur du har konfigurerat dina mailklienter. Använder du IMAP så synkas dina email från en server till dina emailklienter och samma innehåll visas på båda. Om du använder POP så laddas dina email ner från servern och dina email finns inte längre kvar på servern om du inte i inställning valt att kopia ska sparas på servern.

 

Beskriv lite mer om vad du har för inställningar på dator resp telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tune, mina datorinställningar är:

Server för hämtning av e-post: POP

Anslutningssäkerhet: Ingen

Autentiseringsmetod: Krypterat lösenord, osäker överföring.

 

Server för utgående e-post: SMTP

 

Dessutom visas återkommande en liten ruta som säger "KONTOINSTÄLLNINGARNA FÖR COM HEM" - VILKA INTE KAN SVARA DÅ JAG KÖR FIREFOX ÄR INAKTUELLA" nere på skrivbordets högra HÖRNA.

Hoppas detta kan hjälpa dig att hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först kanske du ska bestämma dig för hur du faktiskt vill att det ska fungera med din e-post.

 

Vill du visa samma e-post på både mobilen och datorn och dessutom kunna radera/flytta e-post från endera stället, och att även den åtgärden ska synkroniseras ska du ändra så att du kör IMAP på båda ställen.

 

Om du vill kunna se e-post på mobilen och därefter radera e-posten i/med mobilen men låta den finnas kvar så att du ändå kommer åt den på datorn ska du ha POP i mobilen + välja alternativet "spara kopia på servern".

 

Om du vill kunna se e-post i datorn och därefter radera e-posten i/med datorn men låta den finnas kvar så att du ändå kommer åt den på mobilen ska du ha POP i datorn + välja alternativet "spara kopia på servern".

 

Ex. kan man ju även vilja ha det så att man i mobilen väljer att hämta e-post manuellt (typ vid kontantkort) och då är man kanske inte alls intresserad av att all e-post som man redan läst via datorn ska ramla in.

Då skulle man kunna använda POP i datorn och inte spara kopia på servern.

 

IMAP på båda är vanligast/enklast men man kan ju som sagt ha olika önskemål om hur e-posten ska "lagras".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...