Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda antivirusprogram


DAL30

Rekommendera Poster

Jag har under många års tid haft antivirusprogrammet Panda Global Protection.

Vid förlängningen av mitt abonnemang nu i början av maj månad, uppstod ett problem.

På grund av svårigheter att förstå Pandas hemsida, som är skriven på engelska, så råkade jag betala både för fortsatt abonnemang om 608:99 kronor och för en ny-beställning om 839:99 kronor. 

Jag önskar förstås att ta bort beställningen. Jag har därför mejlat till Panda och meddelat, att jag vill göra detta, men jag får inget svar.

Jag har betalat båda summorna per Internet på mitt konto hos Handelsbanken.

Mitt Panda-program är giltigt t.o.m. 2017-05-17 och skall sedan förlängas ett år.

Min frågor är:

1.  Vad skall jag göra för att ta bort nybeställningen av Panda-programmet och därmed få krediterat 839:99 kronor på mitt bankkonto?  

2.  Hur får man verklig kontakt med Panda Service här i Sverige?

3.  Finns det ett Service-hjälp från Panda här i Sverige?

4.  I vilket land finns Pandas huvudkontor?

     Vilken är E-postadressen till huvudkontoret?

 

Jag har vid olika tillfällen under tidigare år velat få kontakt med Panda Service men har inte lyckats. Det verkar svårt att över huvud taget få kontakt med Panda Service.

Jag vore mycket tacksam för hjälp med denna ekonomiska fråga.

 

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej DAL30!

 

Länkar till PANDA Sverige:

 

http://www.pandasecurity.com/sweden/support/#homeusers

http://www.pandasecurity.com/sweden/homeusers/support/contact.html?lng=5

 

Hur man begär makulering av en order

 

Produkter

Todos los productos (alla produkter)

 

Vi hjälper dig att begära en makulering från Internationella Panda om du önskar avbryta köpet. Vänligen uppge informationen nedan och skicka ett mail till vår kundtjänstavdelning customer.service@pandasecurity.com. Då kommer vår kundtjänst läsa ditt ärende och återkomma till dig så fort de kan.

Artikelnummer- 20160408 55517 EN

 

http://www.pandasecurity.com/sweden/support/card?id=55517

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ETT VARMT TACK, magix14!   :thumbsup:

Jag har precis använt ditt förslag till meddelande (mejl) till Panda för att få svar på min fråga om annullering av mitt misstag rörande (en ny) beställning av antivirus-programmet Panda. Men jag har (som vanligt) - ännu inte fått något svar på mitt mejl.

Det återstår ännu en gång att se, om jag får något svar på mitt mejl!

Jag skickade mitt mejl igår.

- Hur länge skall jag behöva vänta på svar? 

- Skall jag om några dagar försöka med ännu ett mejl om annullering?

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns även denna Panda-sida som jag kom till via den första länken: http://www.pandasecurity.com/CMSPANDA/camaleon/Listados/ContactarPanda.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID={61DA67D3-28F5-4A3E-82EE-1D6528485408}&NRORIGINALURL=%2fabout%2fcontact%2fdefault_int.htm&NRCACHEHINT=Guest

If you have any questions about our products? functionality E-mail: techsupport.sweden@pandasecurity.com
...
For inquiries about registration, services and other information
Phone Number: Homeusers: 01 088 855 62 / Corporate: 08 505 532 00
E-mail: kundtjanst@se.pandasecurity.com
For information about renewals
E-mail: kundtjanst@se.pandasecurity.com


Panda är ett spanskt företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT  TACK,  Cecilia!   :thumbsup:

Nu har jag ytterligare några mejl-adresser att använda i fortsättningen, om jag inte får svar med det jag hittills använt!

Då vet jag: PANDA är spanskt!

 

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...