Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7: Live Mail black panels!


PC Senior

Rekommendera Poster

Verkar ha samma fel som många andra och gissar på överlastning

 

https://www.sevenforums.com/browsers-mail/139427-live-mail-black-panels.html

 

Någon annan lösning eller verkar detta moget?

 

Den länk du bifogar är från 2011. Men en liknande fråga har förekommit här tidigare: https://eforum.idg.se/topic/352343-hotmailkonto-funkar-inte-l%C3%A4ngre-i-windows-live-mail/

 

https://support.office.com/sv-se/article/Windows-Live-E-post-2012-kan-inte-anslutas-till-Outlook-com-45453b92-373b-4bbb-88ca-f8ec74f8e8fd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att det blir en svart ram runt Windows Live Mail verkar det väldigt annorlunda mot det som beskrivs på sidan du länkade till som handlar om att någon ruta/område, t ex rutan med mejl-mappar, blir svart. Jag kan inte heller se att det någonstans på sidan skulle bero på överlastning utan det verkar ju hjälpa med ominstallation, installation av "rätt" version av .Net Framework eller avslutande av tjänsten för Windows Live Mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att öppna Aktivitetshanteraren och stoppa tjänsten wlidsvc och se om det hjälper. Hos mig är den tjänsten stoppad.

 

Det är också möjligt att ditt problem kan bero på gammal drivrutin för grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC Senior

Det är väl bara att öppna Aktivitetshanteraren och stoppa tjänsten wlidsvc och se om det hjälper. Hos mig är den tjänsten stoppad.

 

Det är också möjligt att ditt problem kan bero på gammal drivrutin för grafikkortet.

Åtkomst nekad, Grafiken kollad innan

I tried the tactic of going to Task Manager and trying

to stop service on WLIDSVC but it tells me the operation cannot be performed since access is denied.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde du som howtogeek beskriver?

https://www.howtogeek.com/howto/30348/what-are-wlidsvc.exe-and-wlidsvcm.exe-and-why-are-they-running/

 

Om tjänsten wlidsvc också visas i kommandotolken (det gör den inte för mig) kanske du kan prova stoppa den i kommandotolken istället.

Högerklicka då på kommandotolken och välj att köra som administratör! I kommandotolken skriver du tasklist och trycker på Entertangenten så får du upp alla tjänster som körs. Se

http://tweaks.com/windows/39559/kill-processes-from-command-prompt/

 

Eller skriv Aktivitet i förstoringsglaset bredvid den vita windowsflaggan så får du upp Aktivitetshanteraren, högerklicka på den och välj att köra som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wlidsvc är en del av Windows Essential. T.ex. Messenger, Live Mail m.m. Har du något av dessa program igång, kan det vara därför du inte kan stoppa tjänsten. Jag kan aktivera eller stoppa tjänsten.

 

Hur vet du att du har senaste drivrutinen? Uppdatera via Enhetshanteraren eller Update är inget bra alternativ, om det är det du har gjort. Jag har ofta hittat nya drivrutiner fast Windows sagt att de senaste är installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC Senior

Wlidsvc är en del av Windows Essential. T.ex. Messenger, Live Mail m.m. Har du något av dessa program igång, kan det vara därför du inte kan stoppa tjänsten. Jag kan aktivera eller stoppa tjänsten.

 

Hur vet du att du har senaste drivrutinen? Uppdatera via Enhetshanteraren eller Update är inget bra alternativ, om det är det du har gjort. Jag har ofta hittat nya drivrutiner fast Windows sagt att de senaste är installerade.

Började ta ner från Intel som skriver

Intel provides generic versions of drivers for general purposes. Your computer manufacturer may have altered the features, incorporated customizations, or made other changes to your driver. Intel recommends you contact your computer manufacturer for the latest system specific updates and technical support information.

Acer har drivers från 2010

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC Senior

Wlidsvc är en del av Windows Essential. T.ex. Messenger, Live Mail m.m. Har du något av dessa program igång, kan det vara därför du inte kan stoppa tjänsten. Jag kan aktivera eller stoppa tjänsten.

 

Hur vet du att du har senaste drivrutinen? Uppdatera via Enhetshanteraren eller Update är inget bra alternativ, om det är det du har gjort. Jag har ofta hittat nya drivrutiner fast Windows sagt att de senaste är installerade.

Tanka ner från Intel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid prova. Skapa en återställningspunkt innan du installerar. Vad har du för grafik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid prova. Skapa en återställningspunkt innan du installerar. Vad har du för grafik?

Intel Chipset Express

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckte in Kompatibilitet W7 under Egenskaper och verkar hjälpa, eller så såg jag fel då det kom en bild med svart bakgrund också som fick ändras till Oformaterad text för att svara. Får vänta och se om det händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte inte men i Task mgr tryckte jag nere th på Tjänster och fick upp den i nytt fönster och gick att stänga av där.

 

Inga nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte inte, provocerade fram felet med att öppna många mail. Ser ut som minnet inte räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...