Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anv för beg surfplatta - brådis


kiwi01

Rekommendera Poster

Snälla, jag är ute i sista stund men kan ni hjälpa mig med tips så är jag jättetacksam.

 

Har rensat bort det mesta från min gamla surfplatta, ( en Samsung på 16GB)  som i stort sett alla självinstallerade appar, mängder med böcker och lite annat. Nu är det fria utrymmet 10 GB. Det lilla jag har provat att göra flyter riktigt bra. Plats för SD-kort finns.

 

Så här är det: jag är bekant med en pappa som nu på måndag reser till sina fem barn i ett afrikanskt land, han vill gärna ha plattan, främst med tanke på barnen som är 5 st mellan 2 och 13 år. Men hur kan de använda den? Ett spel hade ju varit kul för trettonårige grabben men dagens spel kräver avancerad utrustning - eller finns det något mycket enkelt? Man får tänka på att dessa barn lever under helt andra omständigheter än svenska barn. Samtidigt är de ganska medvetna om vad som finns ute marknaden. 
Bredband eller annan internetutrustning finns inte i vanliga hem, däremot har alla föräldrar en smartphone med kontantkort med både samtal och mobildata - kan surfplattans wifi koppla upp sig via mobilen? 

(Elvaåriga tjejen och några år yngre systern har aldrig ägt en docka, nu får de var sin Disneydocka.)

 

Plattan har Polaris Office, turligt nog på engelska, då kan de ju öva hemma. (Fyra av barnen går i skolan, all undervisning på sker på engelska.) Den fungerar vad jag förstår utan internet, liksom en note pad att göra anteckningar på, det kanske mamman vill. Det gäller även Kalendern. 

 

Snälla, har ni några ideer om vad som skulle kunna fungera och vara kul för barnen, även de riktigt små som är 2 och 4 år, ungefär. 

 

Tusen tack i förväg! Som ni ser är jag ute i sista stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

King har en del små spel för surfplattor, man bör hitta dem om man söker på King i app-butiken. Kräver dock normalt internet-anslutning. Om mobilen kan fungera som så kallad hotspot, dvs fungera som en trådlös router, är det meningen att surfplattan ska kunna ansluta till den för att få en internetanslutning.

 

Vad man bör göra för att inte personlig information ska komma i orätta händer när man säljer/ger bort en surfplatta eller mobil med Android: http://www.androidcentral.com/what-do-giving-away-or-selling-your-android-phone-or-tablet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...