Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

extra högtalare


jarskaveln

Rekommendera Poster

Har en stationär dator.Vill koppla in en enkel högtalare förutom de jag har.Har skaffat en splitter(?) och kopplat in alltihop men det är bara de gamla som funkar,vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Får den nya högtalaren någon ström?

När det gäller datorhögtalare så behöver man antingen extern förstärkare eller högtalare med inbyggd förstärkare (sk aktiva högtalare). Om du kopplat in en vanlig Hifi-högtalare rakt på ljudkortet kommer det inte låta (mer än väldigt, väldigt svagt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får den nya högtalaren någon ström?

När det gäller datorhögtalare så behöver man antingen extern förstärkare eller högtalare med inbyggd förstärkare (sk aktiva högtalare). Om du kopplat in en vanlig Hifi-högtalare rakt på ljudkortet kommer det inte låta (mer än väldigt, väldigt svagt).

Ja det är usb på den men det kanske är som du säger får väl satsa på andra.Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är usb på den men det kanske är som du säger får väl satsa på andra.Tack.

 

Du skriver ingenting om det är en pc eller en stationär iMac du har. På min iMac har jag köpt en extern högtalare Harman/Kardon med USB kabel. Innan den hörs behöver du gå in på Systeminställningar-Ljud och där välja högtalaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...