Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopierin


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

 

Jag försöker säkerhetskopiera ett antal filer men lyckas inte.

När jag klickar på "säkerhetskopiera nu" får jag besked enligt bifogad info.

Jag har angivet namnet på en sep hårddisk vilken funkar i andra sammanhang.

 Jag har bifogat en fil men den ser jag inte nu är det normalt?

Vad gör jag?

Redigerad av Torparen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

nu finns den  jag glömde att trycka på en knapp.

Redigerad av Torparen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FhManagew.exe ska ta bort gamla versioner av filer. Har du själv rätt att skapa och ta bort filer på den hårddisk där det är meningen att dina säkerhetskopior ska hamna?

 

Kan du manuellt kopiera de filer som du vill ha säkerhetskopierade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Cecilia inga problem

 

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

 

Kan du se i bif vilka filer som tillhör säkerhetskop? Då jag försöker ta bort vissa filer såfår jag beskedet att jag ej är behörig men då jag går vidare så kan jag ta bort dem.

Men jag är inte helt säker på om jag kan ta bort alla som finns på bif klipp.

 

MVH

Lennart

 

 

 

 

 

post-73922-0-56128400-1493368755_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder jag inte Windows egen säkerhetskopiering så jag är inte säker men jag skulle tro att mappen FileHistory innehåller säkerhetskopior av enstaka filer och mappen WindowsImageBackup är för en total kopia av C:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för tipset jag raderade filerna men får det inte att funka ändå. Nu är det så att det är inte mycket mer än foto och open office som är av värde och detta kan jag säkerhetskopiera för hand en gång i veckan. Då det gäller foto så jobbar jag med lightroom och detta program har jag ställt in på så så sätt att det sker säkerhetskopiering varje gång jag stänger programmet.

 

Så jag föreslår att vi bordlägger frågan och jag avslutar med att dels tacka för hjälpen och dels önska dig en trevlig helg

Redigerad av Torparen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
2017-04-28 12:41, skrev Cecilia:

Nu använder jag inte Windows egen säkerhetskopiering så jag är inte säker men jag skulle tro att mappen FileHistory innehåller säkerhetskopior av enstaka filer och mappen WindowsImageBackup är för en total kopia av C:.

Min extern HD (2 TB) är full med FileHistory och WindowsImageBackup fast jag ville spara endast mina bilder där. Jag tror att det finns dubbletter på allt. Är Filehistory viktig? Kan jag bara kasta den, eller Windowsimagebackup? 

WindowsimageBackup juni.JPG

Filehistory juni.JPG

Backup bilder juni.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...