Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla laptop till TV med HDMI


Dimos

Rekommendera Poster

Du har en varningstriangel för "Microsoft Basic Display Adapter". Försök att uppdatera den drivrutinen. Det borde vara ditt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en varningstriangel för "Microsoft Basic Display Adapter". Försök att uppdatera den drivrutinen. Det borde vara ditt grafikkort.

Ja, jag har sett det och försökt att uppdatera drivrutinen automatiskt (det har ALDRIG lyckats hitta någon nyare drivrutin på nätet), jag ska försöka hitta någon själv.

Tack så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en varningstriangel för "Microsoft Basic Display Adapter". Försök att uppdatera den drivrutinen. Det borde vara ditt grafikkort.

 

Jag avinstallerade denna Display Adapter och startade om. Fortfarande finns en varningstriangel med felmeddelandet enligt bilagan (samma som innan).

Nu får jag alltså kod 31. Var hittar jag något förslag om åtgärd?

post-115832-0-51175400-1493831466.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade denna Display Adapter och startade om. Fortfarande finns en varningstriangel med felmeddelandet enligt bilagan (samma som innan).

Nu får jag alltså kod 31. Var hittar jag något förslag om åtgärd?

Vilken rubrik under EGENSKAP vill du att jag tittar på? Det finns väldigt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken rubrik under EGENSKAP vill du att jag tittar på? Det finns väldigt många.

 

Maskinvaru-ID. Högerklicka på första raden, kopiera och klistra in i nästa inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste rätta mig själv. Mobile Intel series 4 Express Chipset ......... drivrutin är för integrerad grafik.

 

Vad jag inte kunde förstå var varför den installerades. Jag hade tidigare en laptop med en Core 2 duo processor och den hade inte stöd för integrerad grafik. Nu verkar det som om Fujitsu skapade en hybrid funktion i Amilo som kombinerar 9600M GT med integrerad grafik. Hur vet i tusan.

 

De har då tydligen egna drivrutiner för den här funktionen. Därför fungerar inga fristående grafik drivrutiner med Amilo. Man måste då använda sig av deras drivrutiner och de har inte uppdaterats.

 

Helt säker på vad jag nu har skrivit är jag inte, men jag ser ingen annan orsak till att det inte går att installera drivrutinen från Nvidia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maskinvaru-ID. Högerklicka på första raden, kopiera och klistra in i nästa inlägg.

PCI\VEN_10DE&DEV_0649&SUBSYS_11481734&REV_A1

PCI\VEN_10DE&DEV_0649&SUBSYS_11481734

PCI\VEN_10DE&DEV_0649&CC_030000

PCI\VEN_10DE&DEV_0649&CC_0300

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker jag på ID numret, visar det sig att det är Geforce 9600M GT kortet men som jag skrev i mitt förra inlägg, är det möjligt att det endast fungerar med Fujitsus egna drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla förslag, men kom gärna med nya. Jag ger upp för tillfället.


Jag informerar er om jag av någon anledning skulle lyckas!


Tack


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...